تشریح جزئیات استعفا برای ثبت نام در انتخابات شورا‌ها

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: مدیران شهرداری پیش از ثبت نام در انتخابات شورای شهر استعفا دهند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فضل الله رنجبر  با اشاره به مقررات مربوط به لزوم استعفا برخی کارمندان دولتی و شرکت‌های وابسته، اظهار کرد: طبقه ماده ۳۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌ها برخی مدیران دولتی و شرکت‌های وابسته در تراز ملی و استانی باید پیش از شرکت در انتخابات شورا‌های شهر و روستا از سمت خود استعفا دهند.

او افزود: در قانون و مقررات سال‌های گذشته استعفای مهلت دار و یا استعفای پذیرفته شده سه ماه قبل از ثبت نام نیاز بود که امروزه این قانون تغییر کرده است.

فرماندار شهرستان کرمانشاه به تشریح جزئیات استعفا برای ثبت نام در انتخابات شورا‌ها اشاره کرد و گفت: کاندیدای انتخابات شوارای اسلامی شهر و روستا باید پیش از ثبت نام استعفا داده و به هیچ عنوان در آن سمت شاغل نباشد.

او با اشاره به تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، افزود: به موجب این تبصره شهرداران، مدیران شهرداری و شرکت‌های وابسته به هیچ عنوان حق ثبت نام در انتخابات شورا‌ها را نداشته مگر اینکه از سمت خود استعفا دهند و دیگر در آن سمت شاغل نباشند.

رنجبر گفت: مقامات کشوری از جمله رئیس جمهور، مشاورین، معاونین و مقامات تراز اول کشوری یا مقاماتی که حوزه مسئولیت آن‌ها به کل کشور مربوط است، برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی باید استعفا دهند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه بیان کرد: مقامات استانی همچون استانداران، معاونین، مشاورین، فرمانداران، شهرداران، معاونین، بخشداران، مدیران کل ادارات، رؤسای اداراتی که در محدوده استان، شهرستان و بخش قصد شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها را دارند نیز باید پیش از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار