ظرفیت بنادر کشور ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت/ راه آهن بوشهر در ایستگاه امور حقوقی و مالی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در دولت یازدهم و دوازدهم از ۱۸۰ میلیون تن به ۲۸۰ میلیون تن رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: افزایش ظرفیت‌های بنادر استان بوشهر موجب شده است تا صادرات از این بنادر در ۱۱ ماه امسال نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

او افزود: بندر بوشهر جایگاه خوبی در صادرات و واردات کشور دارد و اجرای طرح‌های گوناگون در چند سال اخیر از جمله ساخت چند پست اسکله، لایروبی بندر، پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بالا، موجب افزایش ظرفیت‌های بندری در این استان شده است.


بیشتر بخوانید


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور دولت یازدهم و دوازدهم  از ۱۸۰ میلیون تن به ۲۸۰ میلیون تن رسیده است که ۱۰۰ میلیون تن  افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به بندر بوشهر است.

افزایش ۷ درصدی صادرات کشور

اسلامی عنوان کرد: عملکرد ۱۱ ماهه امسال نشان می‌دهد که صادرات کشور ۷ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت داخل و شرکت‌های کشتی سازی بوشهر در ساخت شناورها، گفت: قرارداد‌های جدیدی به این شرکت‌ها داده شده تا شناور‌های بنادر کشور تامین شود و بتوانیم فعالیت‌های دریایی را در این زمینه ارتقا دهیم.

تلاش برای تسریع در ساخت راه آهن بوشهر

وزیر راه و شهرسازی، راه آهن بوشهر را یکی از طرح‌های مهم خواند و گفت: این طرح در فرایند امور حقوقی و مالی است تا با هماهنگی‌های لازم، فعالیت‌های این طرح تسریع یابد و بتوانیم پیمانکاران بیشتری مستقر کنیم و قطعات طرح در آینده طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد و  اتصال آن به بنادر کامل شود.

اسلامی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی بزرگراه‌ها در کشور بیان کرد: در ابتدای دولت، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بود که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

آزاد راه شیراز-بوشهر در دستور کار

او  با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه جاده‌های شریانی کشور مورد توجه است، بیان کرد: طول آزادراه‌های کشور ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که تا پایان این دولت با افزایش ۵۰ درصدی به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. البته چهار هزار کیلومتر آزاد راه دیگر نیز در بخش مطالعات در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از جمله طرح‌های افتتاح شده آزاد راه کنار گذر جنوب البرز است که بخشی از راه ابریشم به شمار می‌رود، همچنین آزاد راه اصفهان- شیراز سال آینده افتتاح می‌شود و آزاد راه شیراز-بوشهر هم در دستور کار قرار دارد.

او به حمل و نقل هوایی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا قصد داشت با حرکت تروریستی جلوی توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی را بگیرد، اما موفق نشد و نه تنها حمل و نقل هوایی کاهش نیافت بلکه با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه بودیم.

وزیر راه و شهرسازی امروز برای افتتاح ۶ طرح دریایی و بندری به بوشهر سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.