ثبت رکورد مرگ و میر کرونایی در برزیل

برزیل روز گذشته بالاترین نرخ جان‌باختگان کرونایی را از ابتدای همه‌گیری تاکنون در این کشور به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برزیل روز چهارشنبه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را از ابتدای آغاز همه گیری در این کشور به ثبت رساند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت برزیل در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۹۱۰ فرد جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند.

این درحالیست که کارشناسان بهداشت برزیل اعلام کردند نوع جدید و جهش یافته در این کشور سرایت بیشتری دارد.

برزیل، بعد از آمریکا، بالاترین میزان مرگ و میر کرونایی در جهان را دارد. همچنین در این کشور بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به نوع جدید کرونا گزارش شده که این کشور را در رتبه سوم کشور‌ها در جهان از نظر تعداد مبتلایان قرار می‌دهد.

همه‌گیری کرونا برای اولین بار در ماه جولای در این کشور به بالاتری میزان خود رسید.

در حال حاضر کارشناسان بهداشت و مقامات برزیل هشداری برای وضعیت کرونایی این کشور اعلام کردند. در برخی از مناطق این کشور بیمارستان‌ها با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند و برخی بیماران به ایالت‌های مختلف برای درمان فرستاده می‌شوند.

در حالیکه رئیس‌جمهور این کشور، که به ترامپ برزیل مشهور است، وضعیت کرونایی کنونی را انکار می‌کند، برخی معتقدند محدودیت‌ها در این کشور در روز‌های آتی بیشتر خواهند شد.

روز سه‌شنبه بیش از هزار ۶۴۱ نفر مبتلای جدید در این کشور اعلام شده است.

بنابراعلام سایت «ورلداُ میترز» تاکنون ۱۱۵ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۴ مورد از ابتلا به ویروس جدید کرونا در سطح جهان گزارش شده است. در این میان ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۹۹۴ نفر جان خود را از دست داده و ۹۱ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر نیز بهبود یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار