به دستور وزیر جهادکشاورزی انجام شد؛

جنوب کرمان، پایلوت کشاورزی قراردادی کشور

به دستور کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، منطقه جنوب کرمان به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی در کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: به منظور بررسی وضعیت پیاز و همچنین جبران خسارات سرمازدگی و سایر مشکلات کشاورزی منطقه در نشستی با حضور کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در تهران، خاوازی دستور داد، منطقه جنوب کرمان برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی معرفی شود و سال آینده کشت برخی از محصولات براساس قرارداد انجام خواهد شد.

او افزود: با توجه به مشکلات افت قیمت محصول پیاز پیشنهاد شد، خرید توافقی این محصول، ۲ هزار و ۵۶ تومان انجام شود که در هفته آینده نتیجه نهایی آن اعلام می‌شود.

برخوری بیان کرد: تمدید تسهیلات سرمازدگی، افزایش تسهیلات کشاورز کارت و اعطای تسهیلات برای صادرکنندگان پیاز از جمله موضوعات مهم این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او با بیان اینکه جلسه مشترکی نیز با بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد با همکاری بسیج و میادین میوه و تره بار، غرفه عرضه مستقیم محصولات جنوب کرمان از جمله پیاز در تهران راه اندازی شود تا از این طریق با حذف دلالان، سود بیشتری  نصیب  تولیدکنندگان شود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: طرح کشاورزی قراردادی و منطقه آزاد کشاورزی از جمله برنامه‌ها و پیشنهادات سازمان جهاد کشاوری جنوب کرمان در سطح ملی هست که کار مطالعات طرح منطقه آزاد کشاورزی آغاز شده است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار