دامداران، دام‌های خودرا بیمه کنند

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت:برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به دامداران در هنگام بروز بیماری ها، بیمه کردن دام‌ها در دامداری‌ها ضروری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد دکتر عادل بصیری محمدپور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از انجام عملیات آزمایش سل و بروسلوز در گاوداری های صنعتی شهرستان خبر داد و افزود: معاونت اداره دامپزشکی شهرستان به اتفاق کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره دامپزشکی استان به منظور بیماری یابی در جمعیت دام سنگین گاوداری‌های صنعتی اقدام به انجام تست سل و بروسلوز کردند.

او در ادامه بیان کرد: در اسرع وقت دامداران نسبت به بیمه  کردن دام‌های خود اقدام نمایند و در صورتی که یک یا چندین رأس دام راکتور در گله آن‌ها تشخیص داده شود پس از حذف دام راکتور، بیمه ضرر اقتصادی دامداران را تا حدامکان جبران می  کند.

او افزود: امسال در دامداری‌های صنعتی طبق برنامه در هر گاوداری دو مرتبه و در تعدادی از دامداری‌ها که دارای دام راکتور بودند نیز چندین مرتبه تا زمانی که نتیجه دلخواه و پاکی مطلق از نظر سل و بروسلوز حاصل شود آزمایش به فاصله زمانی لازم انجام می‌گیرد.

دکتر عادل بصیری محمدپور همچنین یادآوری کرد: تعداد ۱۳۶۲ رأس تست سل که از این تعداد ۵ رأس راکتور و پنج راس مشکوک شناسایی شد و تعداد ۶۱۳ رأس خونگیری در راستای بیماری بروسلوز که یک رأس مشکوک در سطح گاوداران شهرستان در سال جاری صورت گرفته است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.