هشدار زرد برای هوای استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی برای هوای استان هشدار سطح زرد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هواشناسی استان مرکزی در اطلاعیه شماره ۵۱ هشدار سطح زرد برای هوای استان اعلام کرد.

این اداره با توصیف سامانه‌های مورد انتظار از ورود ورود سامانه ناپایدار جوی به کشور از پنجشنبه شب ۹۹/۱۲/۱۴ با مخاطرات بارش رگبار باران وبرف و وزش باد شدید خبر داد.

بر این اساس ورود یک سامانه ناپایدار جوی به کشور از پنجشنبه شب تا روز جمعه در برخی از ساعات موجب رگبار باران و در ارتفاعات احتمالا رگبار برف خواهد شد.

همچنین سرعت وزش باد در ساعاتی از روز جمعه بویژه ساعات بعدازظهر نسبتا شدید خواهد بود که در برخی از مناطق از ۷۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر خواهد شد.

بنا بر این هشدار احتمال، لغزندگی جاده‌ها و معابر به دلیل طبیعت بارش‌های رگباری احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان آب در برخی از نقاط و احتمال آسیب به سازه‌های ناپایدار و سبک به دلیل وزش باد وجود دارد.

هواشناسی استان مرکزی با توجه به این مخاطرات بر تحکیم سازه‌های ناپایدار و سبک از جمله پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ها تاکید کرد.

هواشناسی همچنین بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان بویژه راهداری‌ها در گردنه‌های استان مرکزی، تحکیم پوششش گلخانه‌ها و سازه‌های ناپایدار تا کید کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.