عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی دستگیر شد/ کشف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال میلیاردی در داراب

مهم‌ترین حوادث ۱۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۱۴ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۲ واحد تالار پذیرایی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۲ واحد تالار پذیرایی به علت رعایت نکردن مقررات اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: به منظور اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی غیرضروری برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی به همراه اداره شبکه بهداشت، ۲ واحد تالار پذیرایی را به دنبال بی توجهی صاحبان آن‌ها به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت نکردن مقررات اعلامی، پلمب کردند.

او از اصناف و بازاریان خواست: به منظور قطع زنجیره گسترش ویروس کرونا همکاری بیشتری با مراکز بهداشتی و نیروی انتظامی داشته باشند و مردم نیز از تردد غیر ضروری اجتناب کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از دستگیری ۳۹ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دراین شهرستان مهر خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی فرمانده انتظامی مهر بیان کرد: به منظور افزایش احساس امنیت عمومی، برخورد قاطع و قانونی با مخلان نظم جامعه و پاسخگویی به مطالبات و درخواست مردم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: طی اجرای این طرح تعداد ۳۹ نفر از خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر تصریح کرد: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به صورت مستمر در سطح شهرستان ادامه دارد.

عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: عامل ایجاد مزاحمت و انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی در فضای مجازی دستگیر شد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت و انتشار اکاذیب بر علیه او بوسیله شخصی ناشناس در پیام رسان واتساپ، رسیدگی به پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های انجام شده و اقدامات تخصصی، ماموران موفق شدند عامل ایجاد مزاحمت که دوست فرزند شاکی بود را در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ قسام گفت: متهم در مواجهه با مستندات پلیس به جرم ارتکابی اقرار و انگیزه خود از این اقدام را اختلاف شخصی با شاکی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه متهم با پرونده تشکیل شده روانه دادسرا شد، تصریح کرد: در کنار گستردگی فضای مجازی، به دلیل نداشتن فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژی توسط برخی از کاربران، پای کوچکترین مسائل و اختلافات به این فضا کشیده می‌شود که تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از روستا‌های شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان تعداد ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

کشف لوازم یدکی قاچاق در سرچهان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سرچهان، ۳۹ قطعه ابزارآلات و لوازم یدکی قاچاق کشف شد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۳۹ قطعه ابزارآلات و لوازم یدکی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ لشکری با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مرجع قضایی، افزود: ارزش کالای قاچاق کشف شده، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان اضافه کرد: برخورد با قاچاقچیان کالا به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

هشدار‌های پلیس درخصوص پیشگیری از سرقت

در آستانه سال نو و به منظور پیشگیری از سرقت خودرو و درون خودرو، پلیس شهرستان آباده هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

در این خصوص شهروندان می‌توانند با رعایت نکات زیر در پیشگیری ازسرقت خودرو و درون خودرو، پلیس را یاری دهند.

۱- همیشه درب‌ها را قفل و شیشه‌ها را کاملاً بالا بکشید.

۲-هرگز خودروی خود را به صورت روشن در معابر رها نکنید حتی برای چند لحظه.

۳-خودروی خود را به تجهیزات ایمنی شامل دزدگیر، قفل مرکزی، قفل پدال یا فرمان مجهز کنید.

۴- خودرو خودرا به تعمیرگاه¬های غیر معتبر و ناشناس نسپارید، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد.

۵-هرگز اسناد و مدارک مهم (پول نقد، مدارک، چک پول و ...) را در داخل خودرو جا نگذارید.

۶- در زمان فروش خودرو هرگز به غریبه‌ها اجازه ندهید که به تنهایی پشت فرمان بنشینند و آنرا امتحان کنند.

۷- در صورتی که احتمال می‌دهید که تحت تعقیب هستید آیینه خود را طوری تنظیم کنید که شماره پلاک خودرو تعقیب کننده را ببینید و سپس در یک مرکز تجاری و یا مرکز پلیس توقف کنید.

۸- سعی کنید در انتقال مسافرین از مسیر‌های اصلی حرکت کنید و به بهانه خلوت بودن و روانی ترافیک از مسیر‌هایی که فرعی هستند و آشنایی ندارید و صرفاً توسط مسافرین پیشنهاد می‌شود و اصرار می‌کنند تردد نکنید.

۹- از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی، و خوشبو کننده‌ها از مسافرین ناشناس امتناع ورزید.

۱۰- هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی خودرو از قفل بودن در‌ها اطمینان حاصل کنید.

۱۱-در صورت سرقت خودرو یا پلاک و مدارک آن، بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا کلانتری محل اطلاع دهید.

کشف ۸۹ کیلوگرم حشیش در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۸۹ کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در شهرستان فسا خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و علی رغم هشدار‌های متعدد پلیس برای متوقف کردن خودرو، راننده آن بدون توجه به حرکت خود ادامه داده و در نهایت خودرو به دلیل سرعت زیاد از جاده منحرف و واژگون می‌شود که در بازرسی از آن ۸۹ کیلوگرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا تصریح کرد: بر اثر واژگونی این خودرو، قاچاقچی مواد مخدر بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ قسام اضافه کرد: نیروی انتظامی قانونی و قاطعانه به منظور مبارزه با مواد مخدر اقدامات خود را انجام می‌دهد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار