کلنگ زنی یکصد و سی و هفتمین مدرسه استثنایی کشور در پارس‌آباد

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در استان اردبیل یکصد و سی و هفتمین مدرسه استثنایی کشور در پارس‌آباد کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید جواد حسینی ، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساخت ۱۳۷ مدرسه استثنایی بر اساس آمایش سرزمینی در کشور شروع شده که تاکنون عملیات احداث ۹۰ واحد آموزشی از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: این مدارس در قالب طرح از خشت تا بهشت و با کمک خیرین در مناطق مختلف کشور در حال احداث و یا بهره‌برداری است که امیدواریم در استان اردبیل نیز بتوانیم هشت مدرسه را در قالب این طرح اجرایی و عملیاتی کنیم.

حسینی به تنوع مدارس در حوزه استثنایی اشاره کرد و گفت: بخشی از این مدارس به صورت نظام حرفه‌ای و مهارتی طراحی و در حال اجراست تا دانش‌آموزان استثنایی از مهارت‌های آموزشی استفاده کرده و در بیش از ۳۶ رشته دانش‌آموزان ناتوان ذهنی بتوانند مهارت‌های مورد نظر را یاد بگیرند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: قطعاً توسعه این مدارس می‌تواند با مشارکت و همکاری خیرین فضای خوبی را ایجاد کند که در استان اردبیل نیز امیدواریم با همراهی خیرین شاهد احداث اولین مدرسه اوتیسم با تجهیزات و امکانات مناسب باشیم.

حسینی تصریح کرد: خوشحال هستیم که در ماه رجب، ماه پربرکت خداوند شاهد کلنگ‌زنی مدرسه استثنایی هستیم که امیدواریم با اهتمام جدی خیرین شاهد اجرایی شدن این پروژه تا سال آینده باشیم.

او اهتمام تعلیم و تربیت را در تسهیل فرآیند آموزشی برای فرشتگان زمینی یادآور شد و افزود: دانش‌آموزان استثنایی مستحق خدمت هستند و بر اساس عدالت آموزشی باید از امکانات و تجهیزات مناسب بهره‌مند شوند.

حسینی بیان کرد: تاکنون ۱۳۶ مدرسه استثنایی در کشور در مرحله احداث یا بهره‌برداری است که یکصد و سی و هفتمین مدرسه نیز در پارس‌آباد با کمک خیرین اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.