دادستان عمومی و انقلاب سلسله:

حدود سه هزار مترمربع از حریم سراب "زز" الشتر آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع از حریم سراب " زز" الشتر آزاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، یونس آزادپور دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع از حریم سراب " زز" الشتر مرکز این شهرستان در راستای رفع تصرفات منابع ملی آزاد شد.

یونس آزادپور اظهار داشت: عملیات متمرکز آزادسازی حریام و اراضی منابع طبیعی آغاز شده است که از مردم و ساکنان مناطق گردشگری انتظار می‌رود به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری سازه، فنس و رفع تصرفات اقدام کنند.

او افزود: همچنین باید تصرفات حریم راه ها، منابع ملی، حرائم و بستر رودخانه ها، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی با مشارکت خودجوش مردم رفع شود در غیر اینصورت در راستای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، برخورد قاطعی با متصرفان انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت خدادادی و همه موظف به صیانت از آن هستند عنوان کرد: اراضی ملی در ردیف حقوق عامه محسوب می‌شود و دستگاه قضایی برای حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد، ضمن برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان، هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد داشت.

آزادپور بیان کرد: پدیده تصرف سودجویانه اراضی ملی، منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو، تخریب جنگل‌ها و مراتع، حریم و بستر رودخانه، درختان و سایر منابع و ساخت و ساز و تصرفات مالکانه غیرمجاز، طی سال‌های اخیر وسیع‌تر شده است که شاهد پیامد‌های تاسف بار این تعرض برای طبیعت بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با تاکید بر اینکه مبارزه با زمین خواری یک اولویت است گفت: برای رفع تصرف اراضی ملی با احدی تعارف نداریم.

آزادپور با اشاره به آزادسازی ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع از حریم سراب زز در شهرستان تاکید کرد: اراضی ملی به عنوان یک سرمایه بزرگ به صورت امانت در اختیار انسان‌ها قرار دارد که باید به آیندگان برسد که در این راستا به زودی رفع تصرفات منطقه گردشگری هنام انجام خواهد شد.

او افزود: دستگاه قضایی شهرستان با همکاری شورای تامین و ادارات ذیربط تمامی منابع ملی را که در مناطق گردشگری شهرستان در اختیار متصرفان است با قاطعیت رفع تصرف خواهد کرد.

سراب زز در روستای جوانمرد واقع در پنج کیلومتری شهر الشتر مرکز سلسله واقع شده و از قطب‌های مهم گردشگری است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار