آغاز عملیات عمرانی بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات عمرانی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شروع شده که هزار و ۲۰۰ واحد آن در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات اجرایی ۲۵۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی در استان در حال انجام است مرحله اول آماده سازی هزار و ۲۰۰ واحد اقدام ملی توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام رسیده است. 

مبارک قدم افزود: برای همه واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن که مرحله اول آورده خود را واریز کرده اند زمین و پروژه تخصیص داده شده و عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است.

دبیر شورای مسکن استان اضافه کرد: برای ۴۰۰ واحد نیز پیمانکار در مرحله اتمام عملیات اسکلت است و هزار و ۳۰۰ واحد هم از طریق کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله خاک برداری و اخذ مجوز از شهرداری است.

مبارک قدم با اشاره به اینکه ۴۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح در استان تخصیص داده شده، عنوان کرد: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف از جمله مهرگان، آبیک، تاکستان، بویین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان و محمودآباد می‌باشد و در آبگرم، آوج و تاکستان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با اوقاف منعقد خواهد شد اقدام می‌شود.

او گفت: در اراضی فاز ۲ مهرگان، اقبالیه و الوند اراضی در حال آماده سازی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای اجرای این طرح اضافه کرد: پیگیری و تاکیدات لازم برای رفع موانع و مشکلات در دستور کار اداره کل و شورای مسکن استان قرار دارد و هر دو هفته یک بار گزارش نظارت عالیه در خصوص کیفیت اجرای پروژه و همچنین گزارش پیشرفت آن که توسط کارگزار و پیمانکار ارایه می‌شود مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد.

مبارک قدم افزود: نتیجه این اقدامات و آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن به صورت هفتگی در جلسات ویدئو کنفرانسی که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و معاونین ایشان برگزار می‌شود مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار