آمریکا برای جلوگیری از دور دوم تحریم‌های روسیه شرط تعیین کرد

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه برای اجتناب از دور دوم تحریم‌های مربوط به پرونده ناوالنی باید تسلیحات شیمیایی اعلام نشده خود را نابود کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا برای روسیه شرطی تعیین کرد که با اجرای آن می‌تواند از دور دوم تحریم‌ها در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی، مخالف غربگرای کرملین در امان باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه روسی آر بی سی اعلام کرد روسیه می‌تواند از دور دوم تحریم‌های مربوط به ناوالنی اجتناب کند اگر برنامه تسلیحات شیمیایی اعلام نشده خود را از بین ببرد.

این مقام آمریکایی با اشاره به مجازات‌های قانونی مندرج در قانون کنترل سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی ایالات متحده و حذف جنگ افزار‌های ۱۹۹۱ (CBW) گفت: ما از روسیه می‌خواهیم که برنامه تسلیحات شیمیایی اعلام نشده خود را تحت نظارت بین المللی اعلام و نابود کند. الزامات CBW کاملا مشخص است. اگر این کشور ملزم به توقف استفاده از سلاح‌های شیمیایی شود و اجازه بازرسی از مراکز خود را بدهد، این فرصت را دارد که تحت این قانون از تحریم‌های آینده جلوگیری کند.

وزارت خارجه آمریکا این هفته از توسل به قانون ۱۹۹۱ برای اعمال تحریم‌های ضد روسی در پرونده ناوالنی بهره برد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دوم مارس مدعی شد واشنگتن از اختیارات خود در قالب تحریم برای ارسال سیگنال واضح استفاده می‌کند که اعلام کند استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی و سوءاستفاده از حقوق بشر پیامد‌های سختی به دنبال دارد. هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی غیرقابل قبول است و با موازین بین المللی مغایرت دارد.

آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی هستند که روسیه سال گذشته میلادی از یک سم عامل عصبی بسیار قوی برای مسمومیت الکسی ناوالنی، مخالف غربگرای خود استفاده کرده است.

این در حالی است که روسیه با توجه به تعهدات خود تحت کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، که مسکو در سال ۱۹۹۷ تصویب کرد، در اواخر سال ۲۰۱۰ تحت نظارت مستقیم سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، ۴۰ هزار تن سلاح شیمیایی دوران اتحاد جماهیر شوروی را به طور کامل از بین برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اگر حقوق بشر است چرا معامله تجاری انجام می گیرد؟ درگیری های روسیه و آمریکا از این نوع است.
آخرین اخبار