۱۰ نشانه از علائم ظهور امام زمان علیه السلام

نشانه‌های ظهور به مجموعه رویدادهایی گفته می‌شود که به‌ باور بسیاری از شیعیان در آستانهٔ ظهور حجت بن حسن در آخرالزمان رخ خواهند داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،ظهور منجی بشر در دوران آخرزمان، باوری است قطعی و همگانی. ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مکاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش داده اند. در این میان، اسلام با مبانی قوی نظری و عملی، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین کرده و با راهکار‌های مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظر مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است.

واژه مهدویت و مهدی علیه السلام تبلور فرهنگ انتظار است که همه مسلمین، اعم از شیعه و اهل سنت در باور داشت آن، اتفاق نظر دارند. از زمان ظهور اسلام، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام و صحابه و یاران ایشان، عهده دار تبیین فرهنگ مهدویت بوده اند و این رسالت در هر عصری، میان آن‌ها ادامه پیدا کرده تا دوران غیبت کبرای امام زمان علیه السلام که در این برهه مهم و حساس، علما و مبلغان دینی مسئولیت تبیین و تثبیت آن را به عهده گرفته و مردم را به فرا رسیدن روزگار ظهور امیدوار می‌کنند.

نشانه‌های بسیار در نزدیک بودن ظهور امام زمان عج

علائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می‌شوند:

الف: علائم حتمی و قطعی

ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی

که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد. علائم غیر حتمی فراوان هستند و نوعاً بعضی از آنان به وقوع پیوسته است، اما علائم حتمی و قطعی هنوز رخ نداده اند بعضی از این علائم قطعی عبارتند از:

۱. خروج سفیانی:

پیش از ظهور مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج می‌کند و با تظاهر به دینداری گروه زیادی از مسلمانان را می‌فریبد و به گرد خود می‌آورد و بخش گسترده‌ای از سرزمین‌های اسلام را به تصرف خویش در می‌آورد و بر مناطق پنجگانه شام، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین (نام شهری در نزدیکی حلب) و منطقة عراق سیطره می‌یابد و در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان می‌پردازد و برای کشتن و یافتن آنان جایزه تعیین می‌کند آنگاه که از ظهور امام زمان باخبر می‌شود با سپاهی گران به جنگ وی می‌رود که در منطقه بیداد (بین مکه و مدینه) با سپاه امام (ع) برخورد می‌کند و به امر خدا همه لشگریان وی به جز چند نفر در زمین فرو می‌روند و هلاک می‌شوند.

۲. خسف در بیداء:

خسف یعنی فرو رفتن و پنهان شدن، و بیداء نام منطقه‌ای در مکه و مدینه است. ظاهراً لشگر سفیانی در این منطقه که به قصد جنگ با امام عصر (عج) آمده است در زمین فرو می‌روند.

۳. خروج یمانی:

سرداری از یمن قیام می‌کند و مردم را به حق و عدل دعوت می‌کند این نشانه در منابع عامه نیست، ولی در مصادر شیعه روایات فراوانی در این باره وجود دارد. امام صادق (ع) فرمود: قیام‌های سه گانه خراسانی، سفیانی، یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود و هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی دعوت حق و هدایت نمی‌کند و هم فرمود که یمانی از علائم حتمی است.

۴. قتل نفس زکیه:

زکیه یعنی فرد پاک و بی گناه و کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد. در آستانه ظهور مهدی (عج) در گیرودار مبارزات زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) فردی پاکباخته و مخلص از اولاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در راه امام می‌کوشد و در این راه مظلومانه به قتل می‌رسد. روایات گاهی نفس زکیه و گاهی «سید حسنی» گفته اند امام باقر (ع) فرمود: بین ظهور مهدی (عج) و کشته شدن نفس زکیه بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست.

۵. صیحه آسمانی:

منظور از صیحه آسمانی صدایی است که در آستانه ظهور حضرت مهدی در آسمان شنیده می‌شود و همه مردم آن را می‌شنوند در روایات تعبیر به «نداء» «فزعه» «صوت» نیز بکار رفته است که ظاهر آن نشان می‌دهد که هر یک از این‌ها نشانه جداگانه‌ای است که پیش از ظهور واقع می‌شود لکن به نظر می‌رسد که این‌ها تعبیر از یک واقعیت است و ممکن هم هست که از سه حادثه جدای از هم خبر داده باشند که اول صدا‌های هولناکی برآید و همه را به خود متوجه کند (صیحه) و به دنبال آن صدای مهیب و هولناکی شنیده شود.

که دل‌های مردم را به وحشت اندازد (فزعه) و آن گاه از آسمان صدایی شنیده می‌شود که مردم را به سوی مهدی (عج) فرا می‌خواند (نداء) روایاتی که از این معنا خبر داده اند از طریق شیعه و سنی فراوان هستند. امام باقر (ع) می‌فرماید: ندا کننده‌ای از آسمان نام قائم را ندا می‌کند پس هر که در شرق و غرب است آن را می‌شنود و از وحشت این صدا خوابیده‌ها بیدار و ایستادگان نشسته و نشستگان بر دو پای خویش می‌ایستند رحمت خدا بر کسی که از این صدا عبرت گیرد و ندای وی را اجابت کند، زیرا صدای نخست، صدای جبرئیل روح الأمین است.

آنگاه می‌فرماید: این صدا در شب جمعه بیست و سوم ماه رمضان خواهد بود در این هیچ شک نکنید و بشنوید و فرمان برید، در آخر روز شیطان فریاد می‌زند که «فلانی مظلوم کشته شد» تا مردم را بفریبد و به شک اندازد؛ و امام صادق (ع) می‌فرماید: در ابتدای روز گویند ه‌ای در آسمان ندا می‌دهد که آگاه باشید که حق با علی و شیعیان اوست. پس از آن در پایان روز شیطان که لعنت خدا بر او باد از روی زمین فریاد می‌زند که حق با عثمان و پیروان اوست پس در این هنگام باطل گرایان به شک می‌افتند هرگاه گوینده‌ای از آسمان نداء بزند که حق با اولاد محمد (ص) است در آن هنگام ظهور مهدی (عج) به سر زبان‌ها می‌افتد به گونه‌ای که غیر از او یاد نمی‌کنند.

۶. خروج دجال:

این نشانه در کتب اهل سنت از علائم برپایی قیامت شناخته شده است. ولی در منابع روایی شیعه از نشانه‌های ظهور است؛ و اشکال ندارد که هم علامت ظهور و هم علامت معاد باشد. چون خود ظهور امام عصر (عج) هم از علائم آخرالزمان می‌باشد.

دجال فردی است که در آخر الزمان و پیش از قیام مهدی (عج) خروج می‌کند و غیر عادی است و با انجام کار‌های شگفت انگیز جمع زیادی از مردم را می‌فریبد و سرانجام به دست عیسی مسیح (ع) در کنار دروازه ”لد“ در منطقه شام به هلاکت می‌رسد. در مورد دجال نظریه‌های متعددی طرح شده است مثلا گروهی آن را فردی نامیده اند و دسته‌ای آن را جریانی می‌دانند و نه شخص معین که مطرح کردن این امور مجال دیگری را می‌طلبد.

۱. نشانه‌های حتمی

علایم و نشانه‌هایی که به طور قطع قبل از ظهور حضرت، رخ خواهند داد و در واقع، هیچ گونه قید و شرطی در ایجاد آن‌ها لحاظ نشده است علایم حتمی نامیده می‌شوند و شاید بتوان گفت که ادعای ظهور قبل از تحقق آن‌ها کذب و دروغ است.

امام سجاد علیه السلام فرمود: «ان امرالقائم حتم من الله وامر السفیانی حتم من الله ولایکون قائم الا بسفیانی؛ ظهور قائم، از ناحیه خداوند، قطعی و خروج سفیانی نیز، از جانب خداوند قطعی است و قائمی جز با سفیانی وجود ندارد.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «والیمانی من المحتوم; [قیام]یمانی از نشانه‌های حتمی است.»

فضل بن شاذان از ابی حمزه ثمالی نقل می‌کند: «قلت لابی جعفر خروج السفیانی من المحتوم؟ قال نعم والنداء من المحتوم وطلوع الشمس من مغرب‌ها من المحتوم واختلاف بنی العباس فی الدولة من المحتوم وقتل النفس الزکیة محتوم وخروج القائم من آل محمد محتوم ... ; به امام باقر علیه السلام عرض کردم: آیا خروج سفیانی حتمی است؟ فرمودند آری، صیحه آسمانی نیز از علایم حتمی است و طلوع خورشید از مغرب حتمی است. اختلاف بین بنی عباس در رابطه با حکومت، حتمی است. کشته شدن نفس زکیه حتمی است، قیام قائم آل محمد صلی الله علیه و آله حتمی است، ...»

۲. نشانه‌های غیر حتمی

بعضی از نشانه‌های ظهور قبل از ظهور، بطور مشروط رخ می‌دهند؛ یعنی اگر مقتضی آن‌ها موجود و موانع مفقود باشد، تحققشان حتمی خواهد بود. در میان نشانه‌ها و علایم، آنچه حتمی شمرده شده، جزء محتومیات هستند و غیر از آن‌ها که گروه بسیاری از علایم را تشکیل می‌دهند جزء علایم غیر حتمی شمرده می‌شوند.

ج: علایم با فاصله و بی فاصله

نشانه‌های نزدیک به وقت ظهور

در بعضی از روایات، تصریح شده که بعضی از علایم در سال ظهور امام زمان علیه السلام، رخ می‌دهند؛ یعنی قبل از ظهور و در آستانه قیام حضرت مهدی علیه السلام، این نشانه‌ها یکی پس از دیگری پدیدار شده، به ظهور امام زمان منتهی می‌شود.

امام صادق علیه السلام فرمود: «خروج الثلاثة، الخراسانی والسفیانی والیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد، فی یوم واحد ولیس فی‌ها رایة باهدی من رایة الیمانی یهدی الی الحق.

خروج سه کس: قیام خراسانی و سفیانی و یمانی، در یک سال و در یک ماه و یک روز خواهد بود و در این میان، هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی، به حق و هدایت دعوت نمی‌کند.»

امام باقر علیه السلام فرمود: «لیس بین قیام القائم وقتل النفس الزکیة اکثر من خمس عشر لیلة؛ بین ظهور مهدی علیه السلام و کشته شدن نفس زکیه، بیش از پانزده شب فاصله نیست.»

علایمی که با ظهور، فاصله زمانی دارد:

بعضی از نشانه‌ها و علایم در بستر تاریخ با فاصله بسیاری با وقت ظهور تحقق می‌یابد؛ حتی بعضی از آن‌ها قبل از تولد امام زمان رخ می‌نمایند و بعضی بعد از تولد و قبل از ظهور با فاصله زیاد، تحقق پیدا کرده و خواهند کرد؛ چنان که شماری از آنها، همچون از هم گسستن بنی امیه و بنی عباس، خروج ابومسلم خراسانی، اختلاف بین مسلمانان و ... اتفاق افتاده است.

د) علایم زمینی و آسمانی

۱. علایم طبیعی و زمینی

در میان نشانه‌ها و علایم ظهور، غالب آن‌ها نشانه‌های طبیعی و زمینی اند و هر کدام در تثبیت حقانیت ظهور و قیام حضرت مهدی علیه السلام نقش اساسی دارند.

امام علی علیه السلام فرمود: «ویخرج رجل من اهل بیتی فی الحرم فیبلغ السفیانی، فیبعث الیه جندا من جنده فیهزمهم فیسیر الیه السفیانی بمن معه، حتی اذا جاوزوا ببیداء من الارض، خسف بهم، فلاینجوا منهم الا المخبر عنهم؛ مردی از خاندان من، در سرزمین حرم قیام می‌کند، پس خبر خروج وی به سفیانی می‌رسد.

وی، سپاهی از لشکریان خود رابرای جنگ، به سوی او می‌فرستد و آنان را شکست می‌دهد، آنگاه خود سفیانی با همراهانش به جنگ وی می‌روند و، چون از سرزمین بیداء می‌گذرند، زمین آنان را فرو می‌برد و جز یک نفر، که خبر آنان را می‌آورد کسی از آنان نجات نمی‌یابد.» نشانه‌هایی نظیر فرو رفتن سفیانی در بیداء، قیام یمانی، خراسانی، سفیانی، دجال، قتل نفس زکیه، جنگ‌های خونین و ...... از جمله علایم زمینی و طبیعی هستند.

۲. علایم آسمانی

به علت اهمیت ظهور امام زمان، علاوه بر نشانه‌های زمینی و طبیعی، برخی علایم آسمانی نیز در زمان ظهور حضرت رخ خواهند داد، تا مردم بهتر رهبر و مصلح آسمانی را شناخته و در راستای تحقق رسالت و اهداف او مشارکت کنند؛ مانند:

صیحه آسمانی

امام صادق علیه السلام فرمود: «اذا نادی مناد من السماء ان الحق فی آل محمد صلی الله علیه و آله فعند ذلک یظهر المهدی علی افواه الناس ویشربون حبه، ولایکون لهم ذکر غیره؛ هر گاه گوینده‌ای از آسمان ندا دهد که حق با اولاد محمد صلی الله علیه و آله است، در آن هنگام، ظهور مهدی علیه السلام به سر زبان‌ها می‌افتد، و همه [شراب]دوستی او می‌نوشند و غیر او را یاد نمی‌کنند.»

کسوف

امام صادق علیه السلام فرمود:

«علامة خروج المهدی کسوف الشمس فی شهر رمضان فی ثلاث عشرة واربع عشرة منه؛ نشانه ظهور مهدی علیه السلام کسوف خورشید در ماه مبارک رمضان است [و وقت کسوف]سیزدهم یا چهاردهم ماه رمضان خواهد بود.»

منبع:دلگرم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۲۹
Iran (Islamic Republic of)
خادلم والمهدی
۰۸:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
یا مهدی ادرکنی

یا صاحب الزمان ما منتظر ظهور توییم
ای مهدی فاطمه بیا

ما چشم انتظار توییم آقا جانم بیا ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
امام عزیزم کجای بیا که ما منتظریم به شدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
ان شاء الله که ظهور نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۳:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اگه از ته دلمون دعا کنیم،اگه یار واقعی باشیم،میاد.
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۳:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اگه از ته دلمون دعا کنیم،اگه یار واقعی باشیم،میاد.
Germany
ابراهیم
۲۰:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خدایا امام زود ظهور کند
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۹:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خدایا به محمد وآل محمد ظهور آقا امام زمان را نزدیکتر بگردان ،عامین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
دل بی تو بجان آمد وقت است که باز آیی

همانا فتح و پیروزی نزدیک است و مردم را میبینی که فوج فوج بسوی دین خدا میایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
با درود و سلام بر منجی عالم بشریت امام عصر،،، ای امام بزرگوار ای فرزند پاک رسوالله ترا به جان مادرت فاطمه زهراء قسمت می دهیم که ما شیعیان را به عنوان نوکری و قطره ای ناچیز در دریای بی کران خودت قبول کن،اللهم عجل لولیک الفرج،التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
با درود و سلام بر منجی عالم بشریت امام عصر،،، ای امام بزرگوار ای فرزند پاک رسوالله ترا به جان مادرت فاطمه زهراء قسمت می دهیم که ما شیعیان را به عنوان نوکری و قطره ای ناچیز در دریای بی کران خودت قبول کن،اللهم عجل لولیک الفرج،التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۹ دی ۱۴۰۲
سلام بایه دنیا شرمساری ای سلاله ال محمد.دریاب که دراین دوره سخت وانفسا شیاطین همه جا و درهرلحظه درکمین دوستداران شمایند. آقاجان شما را به جان مادرگرامیت حضرت زهرا ازخداوند منان طلب مغفرت و هدایت و جانثاری دررکابتان را برای همه دوستدارانتان و من روسیاه و نزدیکان مبفرما الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۰۱:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
با مطالعه آیات قرآنی می‌توان دریافت که قبل از ظهور جنگ سختی مانند جنگ هسته ای رخ دهد که کل ساکنان کره زمین را گرفتار کند طوری که زمین قابل سکونت نباشد و دو سوم فقط زنده اند که ضجه خواهند رد و طلب ظهور آقا رو دارند آقا که ظهور میکنن حق مقابل باطل می ایسته و چیزی که داریم می بینیم اسرائیل کلاهک هسته ای رو روشن می‌کند لطفا قرآنی که ترجمه آیت ا..صالح غفاری است مطالعه بفرمایید خیلی بینش و بصیرت به آدم میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
سلام مهدی زهرا سلام سلاله اطهر ، آقا جان کاش هر چه زودتر بیایی دلمون پرازخونه کاش چشممان تا زنده ایم به جمال پاک و معصوم شما بیفتد آروزی ما شهادت در رکاب شماست اللهم عجل لولیک الفرج به حق شهدای کربلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اللهم العجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
کاظم جعفری
۲۰:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
انشاالله ظهور هرچه زودتر آمین
Iran (Islamic Republic of)
کاظم جعفری
۲۰:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
انشاالله ظهور هرچه زودتر و آن صداها و افتخار ان را داشته باشیم آمین
Iran (Islamic Republic of)
0۰۰۰۰۰00۰۰۰0۰۰
۲۱:۱۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
خیلی خوب نبو د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
سلام
حوایج منتظران واقعی منجی عالم برآورده و دعای خیرشان مستجاب باشد ان شا اللاه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۰۵ ۰۲ دی ۱۴۰۲
اقا سید ومولای ما دلخوشیم به امدنت دلخوشبم به دیدنت اقا جان تا زنده ایم بیا اقا دلمون به قدوم مبارک شما خوشه اقا بیا بیا که ما بی کس ویاوریم اقا جان تا نمرده ایم بیا جان مادرت فاطمه زهرا بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
آرام جانم بيا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
واقعا که ازچه چیزهایی بی خبرم خدایا خودت به دادمون برس چیه کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
واقعا که ازچه چیزهایی بی خبرم خدایا خودت به دادمون برس چیه کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
پروردگارا در ظهور یوسف زهرا تعجیل نما که عمرمان کوتاه است دلمان پر خون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
پروردگارا در ظهور یوسف زهرا تعجیل نما که عمرمان کوتاه است دلمان پر خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
آقا جان بیا
Iran (Islamic Republic of)
ماهی
۰۹:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
?برای مردم بی گناه غزه و کودکان شهیدش برای ظلم جهانی آمریکایی صهیونیستی برای انسانیتهای مُرده برای حق های پایمال شده
ما تورا برای درمان دردهای بیشمار میخواهیم...
آقاجان توی این همه فشار و خفقان وظلم و فساد و گناه
مردمی رنجور مضطر و دلشکسته دعای ظهور تو پناه قلبهاشونه
تو رو ب حق نور عالم هستی آقااااا بیااااااااااااا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج ان شاءالله به حق زینب کبری علیهاالسلام
Iran (Islamic Republic of)
ظعور
۲۲:۵۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
آقا پس کی میای؟!??
Iran (Islamic Republic of)
سرباز مهدی
۰۱:۰۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
امامم بیا این همه آدم دارن صدات میزنن بزار ماهم توی جوونیمون سربازی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز مهدی
۰۰:۵۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
منتظر ظهورت هستیم امام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۵:۳۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
جانم فدایت یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۵:۳۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۲
جانم فدایت یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۰:۱۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
یامهدی بیا.... جهان این چنین تنگ وتاریک شده که مورچه درآن احساس خفقان می کند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
فقط مولای من زودتر بیا
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۷:۱۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
الهی بحق زهرای مرضیه سلام الله خداوند توفیق درک ظهور را مخصوصا در جوانی به ما عطا کند و از کسانی باشیم که حقانیت حضرت را بپذیرند و
ان شاءالله از دوستان او باشیم و خداوند توفیق یاری و سربازیش را عطا کند اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
تا بحال از خودمون پرسیدیم که آقا ظهور کنند ما کجای کاریم آیا در زمینه سازی ظهور نقشی داشتیم یا از شرمندگی روی دیدنشان را نداریم .
آقا جان لیاقت یاری و زمینه سازی حکومتت را نصیبمان کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
یا الله یارحمان یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی اعلی دینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
یا الله یارحمان یارحیم یامقلب القلوب ثبت قلبی اعلی دینک
Iran (Islamic Republic of)
محمد سهرابی
۱۱:۴۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
سلام خدایااااااااا♥️ آقای من سرور و مولای بر حق همه جهانیان... پدر و مادرم به فدایت مولای مظلومان کجایی تو رو جدت خانم فاطمه زهرا(س)قسمت میدم بیا از امروز منم منتظر آمدنتم چه زنده باشم چه نه....با تمام قلبم منتظرتم بیاااااااااااااا بقیش با ما جان فداییانت...درست گناهکاریم ترسوییم اما اولاد زهرا بیاد شجاعت ما هم بر میگرده خدایا فرج اولاد علی رو برسون منه کمترین میشم پیش مرگ و مریدش♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
سلام آقا جان مردم این دنیا ستمکارن اگه از آمدنت ناراضی باشند ما منتظران مهدی جانمان را میدهیم فدای قدمهای مهدی یا صاحب الزمان مارا دریاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
ویکی از علائم ظهور پیاده روی اربعین حسینی هست که از نجف به کربلا میروند که به آن اشاره نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام آقا جان ، به خدا سرگردان و حیرانیم تو را به جان عمه ات زینب زود بیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ظهور منجی بشر در دوران آخرزمان، باوری است قطعی و همگانی. ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مکاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش داده اند. در این میان، اسلام با مبانی قوی نظری و عملی، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین کرده و با راهکار‌های مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظر مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
منظور از خورشید از غرب طلوع می کند این است طبق علوم زمین هر چند هزار سال یک بار خسوف طولانی را تجربه می کند و بیشترین مد ت خسوف را مردم شاهد هستند چون خیلی طولانی است حکم به طلوع دیگر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خدایا به حق فاطمه الزهرا ظهور پر برکت آقا امام زمان را نزدیک بگردان...!حال دنیا اصلا خوب نیست?
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۱۴:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
خدا هرچه زودتر ولی تورا ظهور بده تا این دنیای بی وفا به دست او خوب شود و هیچ ستمکاری در این کره زمین نمی ماند انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۲۱:۳۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
آقا جان بیا وقتش رسیده
Canada
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
بنام هستی بخش عالمین درظهور حضرت عج شکی نیست چون ائمه اطهار روایات بسیا ری گفته اند وحق است واخداوندمتعال بعنوان بنده گناه کار خواستار ظهورآن حصرت هستیم وتنها اوست که بشریت را بتعالی خواهد رساند ع کریمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۴۰۲
امام زمان عج خواهد آمد وجهان راپر ازعدل وداد خواهدکرد همانطور که پر از ظلم وفساد شده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
یا محمد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین یا صاحب الزمان ادرکنی ولاتهلکنی
Iran (Islamic Republic of)
طبری
۰۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج مولانا الصاحب الزمان عج الله»
یابن الزهراء بیا، بیا، بیا
Iran (Islamic Republic of)
طبری
۰۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج مولانا الصاحب الزمان عج الله»
یابن الزهراء بیا، بیا، بیا
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه ثانی زاد
۲۰:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام، امام زمانم به حق عزیزت ظهور بفرما،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام، امام زمانم به حق عزیزت ظهور بفرما،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
ان شاء الله که ظهور نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
فدایی امام زمانم
۲۳:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقاجانم ⚘دیگه نفس کشیدن دراین عالم بدون شمابرامون سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
Agjbdijfwoe workout yd si of too if c
۰۹:۲۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
یاامام زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
سلام دوستان
فقط بگم ظهور اقامون خیلی خیلی نزدیک است ..چیزی نمانده ..امیدتان را بیش از پیش زیادتر داشته باشید العاقبه للمتقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
خدایا هرچند از ظهور امام زمان عج باقی مانده رو به حرمت خانم حضرت زهرا بی بی دوعالم س عفو فرما وچشممون رو به جمال مبارک آقا روشن فرما و وجود پربرکت وخیر دنیا منجی رو هرچه زودتر برسان اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ام محمد
۰۸:۴۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
سلام بر یاران منجی عالم بشریت مهدی فاطمه (عجل)
آمدنش حتمی و قطعی است اما نمیدانم ما کجای کاریم خدایا جوانان وکودکان و نوجوانان وپیران وزنان و مردان ما را دریاب خدایا یاریشان ده تا در رکاب مهدی فاطمه (عجل)باشند .
هرکس این متن ومیخونه برای خانواده ام دعا کنید که جز یارانش باشیم و سیدعلی خامنه ای رهبر عزیزمان را تنها نگذاریم
شاید این جمعه بیاید شاید
پرده از چهره گشاید شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
ترسم که بیایی ونباشم...اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
صفدر جاهدی
۰۱:۵۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
سلام آمدن یوسف زهرا حتمی است سفیانی ودجال یک چشم همان تکنولوژی گوشی موبایل
.. وایرانیان هم انقلابشون حقه هم میتونن ازجان ایشان مراقبت کنن وهم الحمدالله باکمک ایشان توانسته نظم نوین اسلامی پایه گذاری کننه واین فتنه‌گران خودشون دارن پاکسازی عمر کثیفشون میکنن خواه ازعلما باشه یا غیر.. همه علائم ممکنه در چندروز خودشون نشون بده که نشون داده فقط لیاقت وروزی ماچه باشد انشاا
Iran (Islamic Republic of)
ماهی
۱۸:۲۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دلم میخواد حتی اگه یک دقیقه از عمرم هم باقی مونده باشه ظهور رو ببینم بعدش بمیرم خدایا عاقبت ب خیرمون کن به حق پیامبر مهربانی ها
آمین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
راستش من قبل از هر حادثه ای خوابش رو میبینم حتی قبل از کرونا مرگ سفید که اتفاق افتاد به نظر من کرونا همون مرگ سفید بود ویک ماه قبل از آشوب ها خواب دیگه ای رو دیدم که به این اشوبها ختم شد اما از نشانه های ظهور اقامون چیزی زیاد نمونده دوست دارم در زمان ما باشه وزندگیم رو به خاطرش بزارم وجان ناقابلم رو امیدوارم که اینطور بشه ولی احساس درونیم میگه به همین زودی هاست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۰۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
دجال خود رسانه های غرب هستش
در صدم ثانیه گناه و شبهه و فساد رو بین میلیارد ها انسان پخش میکنه
اکثر آدم ها رو هم گمراه و کافر ساخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
سلام گفته شده دجال هزاران تار دارد که هر کس دنبالش برود رفته و دیگر باز نمی گردد به نظر من دجال همان رسانه‌ای آمریکایی اسراییلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
عزیزان به نظر من هم ظهور نزدیک نزدیک است چون من الان 44سالمه در 12سالگی ظهور رو در خواب دیدم با جزئیات و جای سال ظهور رو به من گفتم ولی چون وفایی که سال ظهور رو تعیین میکنن وقاییون هستند و در وایات آمده درست نیست میگم،اما دو سال پیش نیز خواب ظهور با شیرینی ها بیشتری برام تکرار شد به نظرم از همین امروز آماده باشیم چون اکثرا ظهور رو خواهید دید.
الهم عجل ولیک الفرج
اندکی صبر سحر نزدیک است
اعتقاد کامل داشته باشیم و برای آمدنش دعا کنیم،چرا که باظهورش مشکلات همه حل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
دجال خود خود آمریکاست شک نکنید تمام نشانه ها بش میخوره
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۶:۳۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
بنظرم این اتفاقات و اغتشاشات اخیر با وقوع مرگ سرخ (کشت و کشتار شیعیان توسط اغتشاشگرا)بعد ازمرگ سفید(کرونا)داریم خیلی به ظهور نزدیک میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مرگ سرخ کشتار دو سوم مردم جهان هستش
و اغتشاشات و فتنه ها هم تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
مرگ سرخ کشتار دو سوم مردم کل کشور ها هستش یک سوم باقی مانده از مردم هم اکثراً از مسلمانان هستند
نه اغتشاشگران منافق مرتد کافر فاسد
Iran (Islamic Republic of)
صافی
۰۸:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سر و ثروت تنم روحم فدای چشم زیبایت=بیا تا صافی معصی گلی ریزد به پای تو
Iran (Islamic Republic of)
فرشيدرزم پوش
۰۱:۳۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
الهم عج الوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
آقاجان بیاک منتظرظهورت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
اگر خورشید از مغرب طلوع کند هیچ موجودی در این کره خاکی انرا نمیبیند قطعا قبل از ان همه نابود شدیم واخر زمان رخ داده زمین تخت گرایان بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
جواب
۱۳:۰۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
اگر به فرمان الهی زمین برعکس بچرخه طلوع خورشید رو از مغرب خواهیم دید یا مشرق؟ خب معلومه مغرب

ما شیعیان امام مهدی علیه السلام هم تخت گرا و جاهل نیستیم وسلام
اللهم عجل لولیک الفرج
United States of America
حانیه
۲۳:۳۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
يا امام زمان چقد بدون شما حساس تنهایی میکنیم خدایا زودتر اذن ظهورو بده ای همه وجودم فدایش
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید
۱۸:۳۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دمت گرم داش صادق عالی تحلیل کردی واسه همین رموز که کسی نمیفهمه امام چه زمانی ظهور میکنه چون علایمش رمزنگاری شدست
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۱:۳۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
آقا جان شما که پیدایی این منم که باید از تاریکی نفسم بیرون بیام و ظهور کنم..جانم فدات..این دنیا پر گناه شده من به شما پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۲۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خدایا ظهور اقا امام زمان نزدیک بگردان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۵:۰۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
خدا خیرتان بده،چقدر دلگرم شدم عاشقان امام مهدی عج کامنتشان را دیدم
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۳:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
خدا ظهور حضرت مهدی عج را هرچه سریعتر بفرمایدوما را از یارانش قرار دهد تحت رهبری رهبر عزیزمان ایت الله خامنه ای انشالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد اصغری
۰۲:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
چرتوپرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
خودت چرت و پرت نگو
با افتخار شیعه هستم بنده خداوند، سرباز امام زمان، پیرو ولایت فقیه و رزمنده ای برای دفاع از حکومت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۰۹:۵۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
به امید ظهور امام زمان ،انشاله
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۴:۲۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
جانم ناجیزم فدا ی حضرت مهدی عجل الله تعالی شریف
Iran (Islamic Republic of)
ام
۱۳:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
دوستان مطمئن باشید ظهور امام زمان(عج)نزدیکه با توجه به این اتفاقات اخیر هرجارو ببینی میبینی نوشتن هشتگ مهسا امینی با این وضعیت اعتراضات منتظر ظهور اماممون باشید.
انشالله اگه خدا بخواد ظهور میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
سیامک شایگان
۲۱:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
خدایا هرچه زودتر امام ما ظهور کند و ما نیز ظهور را ببینیم
شاید ها را ول کنیم کاش این جمعه بیاید
میبینی صلوات بفرست
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
یجایی نوشته ظهور امام در شب جمعه 23ماه رمضان است. در تاریخ 1404 23ماه رمضان جمعه است منتظر ظهور امام زمان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
هرکسی که برای زمان ظهور از پیش خود وقت تعریف کند دروغگوست
ظهور به فرمان خداست و کاملا ناگهانی شاید همین فردا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
تشکر عالی و کامل
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۲:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
همش اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
چی اشتباه بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ایلومیناتی نمادش تک چشمه و ادعا میکنه خدای خودشه و کسایی که عضو سازمانن پس فک کنم همون دجاله
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
در حقیقت دجال رسانه های فاسد و آلوده هستش و اصلا موجود زنده و نماد نیست
1 - دجال غذاش به اندازه یه کوهه یعنی هزینه زیادی لازم داره
2 - از مادری یهودی متولد خواهد شد که الان هم اختیار رسانه و کانال های کفر و شرک در اختیار یهودیان هستش
3 - فتنه و فسادش شرق و غرب عالم رو فرا خواهد گرفت که الان هم موفق شده و پخش گناه و فساد بین میلیارد ها نفر کمتر از صدم ثانیه
4 - فریاد خدایی سر می‌دهد
و بیشتر پیروانش زنان و کودکان و نوجوانان هستند
الان هم تا بخوای با بعضی ها صحبت کنی درباره معاد و توحید و امامت و موعود
جوابش این که الان عصر تکنولوژی هستش (یعنی خدای من این هاست) حوصله حرف های قدیمی تو رو ندارم!
و همین طور دجال جاهلیت رو زنده خواهد کرد عقاید شیطانی و آلوده باطل رو رواج خواهد داد از جمله فرماسون بودا بی دینی و زندگی حیوانی و حلال شمردن حرام ها و.....
5 - مادی گرا و تک چشم است (جهان بین)
80% رسانه ها از یک فرهنگ فاسد آمریکایی ساخته شده که معیار هاش الهی و اسلامی نیست
فقط دنیایی و نفسانی و شهوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام امام زمان غایب نیست ماییم که غایبیم ماییم که التماس میکنیم یه چیزیو مفت بخریم بعد گرون بفروشیم ماییم که دوست داریم امام زمان ظهور کنه وقتشه تک تک ماها ظهور کنیم همتون داستانو میدونین که امام زمان به شخصی که میخاست ببینش در خواب گفت بیا در قفل سازی فلانی هستم وقتی اون شخص رسیدن در قفل سازی گفتن بنشین وببین پیر زن امد وگفت چقدر قفل منو میخری گفت 8درهم پیرزن گفت همه جا 3درهم خواستن قفل ساز گفت 10در هم قیمتشه من 8درهم میخرم یا 9بفروشم یا 10درهم پیرزن قفل و داد و خوشحال رفت امام عزیز فرمود من اینطور جاهام حالا ما حلوای نقد و ول کردیم چسبیدیم نسیه احتمال زیاد زمان ما ظهور نشه میخوایم ارزو به دل به گور بریم بیاییم اول خودم بعد همه شما عزیزان به راهش قدم برداریم که احیانا اگر ظهورم شد شرمنده پسر فاطمه نشیم
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۰۱:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایا امام زمان عج را برسان
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۶:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۱
هیچ داری از دل مهدی خبر؟
گریه های هر شبش را تا سحر؟
او که ارباب تمام عالم است
من بمیرم سر به زانوی غم است
شیعیان مهدی غریب و بی کس است
جان مولا معصیت دیگر بس است
شیعیان بس نیست غفلت هایمان؟
غربت و تنهایی مولایمان؟
ما که عبد و عبید دنیا گشته ایم
غافل از مهدی زهرا گشته ایم
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۴:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام ودرودخدابرمنتظران ظهور.چنانچه مایل به نزدیکی فرج هستین خالصانه وصادقانه به رهبرعزیزمان آقاسیدعلی حفظه الله خدمت کنیدوگوش بفرمانش باشید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۳:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا کند بیایی امام جانم امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
#الهم_عجل_لوليك_الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
الهم عجل لولیک الفرج
Germany
محمد
۲۳:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله اقا جانمون ظهور میکنند
Iran (Islamic Republic of)
Mortezaa
۱۱:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
اقا جان مهدی جان به وجودت به ظهورت با جان و دل ایمان دارم.
۱۲
آخرین اخبار