اجرای سه هزار و ۳۲۹ طرح مختلف در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول هشت سال اخیر سه هزار و ۳۲۹ طرح در حوزه‌های مختلف در این استان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری اظهار داشت: در هشت سال اخیر سه هزار و ۳۲۹ طرح در حوزه‌های مختلف این استان اجرایی شده است.

او افزود: برای اجرای این تعداد طرح ۴۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ملی، استانی و صندوق توسعه ملی هزینه شد و از مجموع این طرح‌ها ۱۰ درصد مختص شهرداری‌ها و حوزه عمران شهری است.


بیشتر بخوانید


عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی اضافه کرد: تقویت حوزه منابع‌طبیعی باعث برقراری تعادل بین دام و مرتع و جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند سیل و رانش می‌شود.

او ادامه داد: اصلاح نژاد‌های دام، جلوگیری از ورود بی‌رویه دام به مراتع و توسعه فرهنگ درخت و درختکاری از مهم‌ترین نیاز‌های تقویت منابع‌طبیعی و محیط‌زیست به‌شمار می‌رود.

عباسی گفت: در همین راستا اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برنامه‌های ترویجی، فرهنگی و عملیاتی را در دستور کار قرار دهند.

او افزود: پاک‌سازی هوا، انسجام در بستر خاک، کاهش گرمای زمین، حفظ منابع‌طبیعی، محیط‌زیست و زراعت چوب به‌عنوان مواد اولیه تولید کاغذ و اقلام دیگر از دستاورد‌های ترویج فرهنگ درختکاری است.

عباسی اضافه کرد: قطع بی‌رویه درختان و بی‌توجهی به محیط‌زیست زنگ خطری در افزایش آتش‌سوزی‌ها و تخریب منابع‌طبیعی و محیط‌زیست است.

در این آیین به‌صورت همزمان با سراسر کشور ۱۲ طرح مرتبط با عمران شهری و ۲۹ طرح مختص منابع‌طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به‌صورت متمرکز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.