تشویق به مشارکت سبز با احتیاط کرونایی

شهردار منطقه ۳ همدان گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و احتیاط‌ های لازم کرونایی مشارکت سبز داشته باشند.

محمد رضا فیضی منش شهردار منطقه ۳ همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اهمیت درختکاری و فوایدی که این امر می‌تواند به همراه داشته باشد، بیان کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و احتیاط‌های لازم کرونایی مشارکت سبز داشته باشند.

او با بیان اینکه درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از سنت‌های تاریخی و علاقه‌ای ملی است، ابرازداشت: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری، اهمیت درخت و حفظ فضای سبز توزیع نهال‌های رایگان در بین شهروندان صورت گرفت.

فیضی منش با اشاره به مزایای علمی این امر همچون مبارزه بافرسایش و حفظ و تولید خاک، تأثیر در تلطیف هوا و ساماندهی گردش آب و جلوگیری از رانش زمین و جلوگیری از سیلاب عنوان کرد: جایگاه این مهم آنچنان است که در آیات و روایات و سیره معصومین (ع) می‌توانیم به نقش و اهمیت این نعمت پروردگار پی ببریم و بر آن تاکید بسیار وجود دارد.


این مسئول با اشاره به دانسته‌های بدست آمده در علم مدیریت شهری و زیباسازی شهری از سوی گسترش فضای سبز، بیان کرد: اثرات مثبت فضای سبز بر روان انسان‌ها و ضرورت حضور بیشتر طبیعت در زندگی آدمی مورد تاکید بسیار است.

او با یادآوری این مهم که سلامت محیط زیست ضامن سلامت و نشاط جامعه خواهد بود، گفت: توزیع نهال در روز درختکاری با هدف حفظ و گسترش فضای سبز شهری اجرا شد.

شهردار منطقه ۳ شهرداری همدان اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از مراسم‌های معمول هر ساله پرهیز و توزیع رایگان نهال از سوی شهرداری منطقه سه بین شهروندان با رعایت نکات بهداشتی انجام شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.