اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ خدمات شهری شهرداری همدان

معاون خدمات شهری شهرداری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا اقدامات امسال حوزه معاونت خدمات شهری با رعایت نکات بهداشتی انجام و اجرایی می‌شود.

وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ در سطح شهر همدان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اقدامات امسال حوزه معاونت خدمات شهری در تمامی مناطق چهارگانه با رعایت کامل شیوه نامه  بهداشتی به شکل مطلوبی انجام و اجرایی می‌شود.

با تأکید بر آنکه آغاز این طرح از ۱۰ اسفندماه ۹۹ و پایان آن ۱۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ است، بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های متعدد و متنوعی با هدف حفظ نظافت شهر، زیباسازی، ایمن‌سازی، تلطیف روحیه شهروندان و ... در آستانه سال جدید پیش‌بینی شده است.

او در ادامه با توجه به این نکته که در طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ شهر باید آراستگی و نشاط ویژه‌ای داشته باشد، افزود: شست‌وشو، پاک‌سازی و رفت‌وروب خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها و زمین‌های بایر حاشیه معابر اصلی و فرعی، پاک‌سازی و امحای پوستر‌های تبلیغاتی، لایروبی کلیه انهار روباز و روبسته، پُر کردن مسیر‌های حفاری در کلیه معابر و جلوگیری از عملیات حفاری، رفع نواقص ناهمواری‌های اطراف دریچه‌ها، جمع‌آوری و حمل خاک و نخاله معابر، جلوگیری از سد معبر‌های ساختمانی، جمع‌آوری متکدیان، جمع‌آوری ماشین‌های اسقاطی در معابر و محلات، افزایش زمان و توان جمع‌آوری زباله و رنگ‌آمیزی و تعمیر باکس‌های زباله در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول به ترمیم و لکه‌گیری آسفالت سطح معابر، ترمیم و اصلاح خرابی‌های احتمالی جداول و جوی‌ها و پیاده‌رو‌های معابر اصلی، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی کلیه جداول سطح شهر، جمع‌آوری مصالح مازاد پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از صدور مجوز حفاری‌ها توسط معاونت فنی مناطق نیز اشاره کرد.

علی‌ضمیر ادامه داد: آماده‌باش ۱۰ ایستگاه و ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی و اداری آتش‌نشانی در شب چهارشنبه پایان سال و استقرار گروه عملیاتی در سطح شهر، چاپ پوستر، بنر و بروشور هشدار‌های ایمنی درخصوص چهارشنبه پایان سال، استقرار اکیپ عملیاتی سیار و خودروی عملیاتی در اماکن شلوغ و پُرتراکم جهت امدادرسانی احتمالی و به‌موقع در هفته پایانی سال و گشت‌زنی آتش‌نشانان موتورسوار در شب چهارشنبه‌سوری و روز سیزدهم فروردین‌ماه در سطح شهر و اماکن حساس از دیگر اقدامات این شهرداری در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

معاون شهردار همدان به فعال بودن شبانه‌روزی پرس‌های حمل زباله و دستگاه‌های سیمی تریلر حمل پسماند و جاروب‌های خیابانی در ایام تعطیلات نوروز اشاره و اضافه کرد: آماده‌باش ناوگان برف‌روبی جهت برف‌روبی و پاک‌سازی معابر از بارش‌های احتمالی، فعال کردن ایستگاه‌های بازیافت به‌صورت یک‌سره از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر وتعویض پسماند‌های خشک شهروندان با اقلامی نظیر انواع شوینده‌ها، کیسه زباله و نمک، فعالیت خودروی جمع‌آوری پسماند‌های خشک در دو شیفت، آماده‌سازی محل دفن پسماند‌ها جهت پذیرش زباله‌ها با توجه به افزایش حجم این پسماند‌ها در روز‌های پایانی سال و شروع سال نو و غیره، از اقدامات سازمان مدیریت پسماند است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تجهیزات بوستان‌ها شامل اِلمان‌های پارکی، ست‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، سطل‌های زباله و نیمکت‌ها، تأسیسات، مبلمان سطح شهر و ... مستمر همانند گذشته ضد عفونی می‌شود.

او تأکید کرد: جهت ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر، آماده‌سازی بستر کاشت گل‌ها و درختان، عملیات باغبانی، کاشت گل‌های فصلی در سطح بلوار‌ها و پارک‌ها، گلدان‌گذاری (فلاور باکس) در رفیوژ‌ها و میادین، رفع نقص و رنگ‌آمیزی سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی آب‌نماها، آماده‌سازی و تنظیف سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، فعال‌سازی آب‌نماها، توزیع بیش از هشت هزار نهال مثمر و غیر مثمر، نصب اِلمان‌های نوروزی با موضوع عید نوروز، رنگ‌آمیزی مبلمان و اِلمان‌های شهری، اجرای آذین‌بندی و نورپردازی در سطح شهر و معابر اصلی و اجرای کلیپ‌ویدئو مپینگ در جداره میدان امام انجام می‌شود.

علی‌ضمیر عنوان کرد: امسال به‌واسطه شیوع ویروس کرونا اقداماتی برای جلوگیری از عدم شیوع این ویروس ازجمله ممنوعیت برپایی چادر در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها و خودداری از اسکان مسافر در مکان‌های اقامتی صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: ایجاد غرفه‌های توزیع سبزه و ماهی قرمز در هشت نقطه از سطح شهر، جانمایی و استقرار چادر و داربست و توزیع میوه دولتی در غرفه‌های توزیع میوه نوروزی زیر نظر سازمان در ۳۰ نقطه شهر، نظارت بر وانت‌بارها، طرح ویژه عرضه مایحتاج شهروندان در پنج بازارچه محلی، نظارت و بازدید کارشناسان سازمان بر محصولات عرضه‌شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازار‌ها و مراکز تحت نظارت سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری، افزایش تعداد گشت‌های خودرویی و گشت ویژه واحد پیشگیری و رفع خطر ساختمانی در تمام ساعات شبانه‌روز جهت جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیر مجاز، استقرار نیرو‌های واحد پیشگیری و رفع سد معبر در اماکن تفریحی، گردشگری و ... در ایام تعطیلات نوروز از دیگر تمهیدات است.

او تصریح کرد: آماده باش کامل ناوگان تاکسیرانی و توجیه تاکسیرانان با توجه به شرایط کرونایی، شست‌وشوی سایبان‌های موجود در سطح شهر، برنامه‌ریزی جهت انجام ضد عفونی روزانه محوطه پایانه مسافربری، اتوبوس‌های شهری و بیرون شهری جهت استفاده و رفاه حال مسافرین، نظافت پایانه بزرگ شامل سالن‌های اصلی و محوطه ترمینال‌ها، تأمین مسائل امنیتی، بهداشتی و تجهیز محل اسکان و استراحت مسافران شبانه، تجهیز سرویس بهداشتی پایانه بزرگ، برنامه‌ریزی جهت انجام ضد عفونی روزانه پایانه‌های مسافربری و تاکسی‌ها، آماده‌باش سه تیم جهت بازرسی از میادین و تقاطع‌های سطح شهر جهت برطرف کردن ترافیک‌های حاصل از توقف خودرو‌های حمل بار و خرده‌فروش‌ها، کنترل گیت‌ها و ورودی و خروجی‌های پیاده‌راه بوعلی جهت کنترل و جلوگیری از ورود خودرو‌های حمل بار و فعال بودن گشت‌های بازرسی در ایام نوروز از دیگر اقدامات قابل انجام است.

علی‌ضمیر گفت: ترمیم بلوک‌های نوری، تعمیر تجهیزات نوری سرعتکاه‌ها، بهسازی جداکننده‌های خیابان‌ها، رنگ‌آمیزی پایه تیر‌های زنگ‌زده، رنگ‌آمیزی نیوجرسی‌های تقاطع‌های غیر همسطح، ترمیم رنگ‌آمیزی سه جزئی شهر، هماهنگی جهت طرح نوروزی پارکینگ طبقاتی (۲۴ ساعته)، بهسازی تابلو‌ها و علائم، شست‌وشوی تابلو‌های ترافیکی، اجرای عابر پیاده نوری، فعالیت خودروی گشت ترافیک، خط‌کشی محوری، عرضی و کف‌نوشته، نوسازی سیلندر‌های ترافیکی و تعمیر و نگهداری پله‌های عابر پیاده از اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان تصریح کرد: در ایام نوروز کار کارکنان خدوم شهرداری تعطیل‌شدنی نیست و جا دارد از همه آنان تقدیر کرده و امیدواریم با تلاش همه کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری بتوانیم سطح شهر را برای فرا رسیدن سال نو آراسته و زیباتر کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.