آیا علت مرگ پرندگان میانکاله واقعا بوتولیسم است؟

مدیرکل محیط زیست مازندران توضیحاتی را درباره علت اصلی مرگ پرندگان میانکاله ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: کارشناسان دامپزشکی با شروع تلفات پرندگان بلافاصله اقدام به نمونه برداری کرده و پس از بررسی‌های آزمایشگاهی اعلام کردند علت مرگ دسته جمعی پرندگان میانکاله سم بوتولیسم است.

او  با بیان اینکه دو دستگاه محیط زیست و دامپزشکی دو ماموریت را به موازات هم دارند، افزود: جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان با محیط زیست بوده و تشخیص علت بیماری با دامپزشکی است.


بیشتر بخوانید:


او افزود:تلفات پرندگان مهاجر به علت بوتولیسم در دنیا هم سابقه داشه و امسال هم در جا‌های دیگر دنیا این موارد را داشتیم.

بوتولیسم به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد، ولی شرایط وقتی مهیا شود باکتری که سم بوتولیسم را تولید می‌کند فعال می‌شود.

بوتولیسم مسمومیت طبیعی است و زمانی که مواد آلی در آب تالاب‌ها افزایش پیدا می‌کنند میکروارگانیسم‌های خاص که تولید بیوتوکسین می‌کنند نیز افزایش می‌یابند و سم تولید شده از آن سیستم عصبی پرندگان را درگیر می‌کند و در نهایت نارسایی تنفسی به مرگ پرنده منجر می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
با سلام . با رفع شوری اب دریای خزر و انتقال ان به تالاب میانکاله مشکل حل می شود . و این نیاز به ارداره مدیران محیط زیست دارند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
واقعا کشف علت حادثه ای که دو ساله داره تکرار میشه با این دستگاه های عریض و طوبل اداری سخته، چهار تا کارشناس بی طرف ببرن میانکاله از آب و خاک و ... آزمایش بگیرن قابل استنادتر هست تا نظر مدیران