راهیان نور تلاش برای استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس است

جانشین فرمانده سپاه بوشهر گفت: راهیان نور موهبتی الهی و تلاشی است برای استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در نشست اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت راهیان نور، راهیان نور را موهبتی الهی خواند و گفت: راهیان نور تلاش برای استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس است و سالانه شاهد حضور گسترده قشر‌های مختلف مردم به ویژه جوانان و خادمین و راویان در یادمان‌های مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس بودیم که با عشق و علاقه خاصی در نوروز در این سرزمین‌ها حاضر می‌شدند و آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کردند.

سرهنگ عبدالهادی صبحانی خواه مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز بیان کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به علت انتشار ویروس کرونا، امکان برگزاری اردو‌های راهیان نور وجود ندارد که بر همین اساس برای آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز برنامه‌های متعددی را با همکاری رده‌های مقاومت سپاه استان از ۱۴ تا ۲۰ اسفند با عنوان هفته بزرگداشت راهیان نور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اهدای ۶۲ جهیزیه به نیازمندان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر هم  گفت: ۶۲ مجموعه جهیزیه در دست تهیه داریم که قرار است ۵۰ درصد از این مجموعه بین فرزندان رزمندگان معسر و ۵۰ درصد دیگر نیز بین خانواده‌های نیازمند که از قبل به همت معاونت سرمایه انسانی بسیج سپاه امام صادق علیه السلام شناسایی شده‌اند در هفته بزرگداشت راهیان نور توزیع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر نیز در این نشست گفت: بسیج دانشجویی استان بوشهر از همان روز‌های آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، کانال «معراج خاکی» را با موضوع راهیان نور در بستر فضای مجازی راه‌اندازی کرده است که این کانال از سال گذشته تاکنون فعال و دارای قسمت‌ها و تولیدات مختلف از جمله «زیارت مجازی» است.


بیشتر بخوانید


برنامه‌های بسیج دانشجویی برای هفته بزرگداشت راهیان نور

عبدالرضا حکیمی برازجانی افزود: امسال نیز همزمان با هفته بزرگداشت راهیان نور، کانالی با عنوان «دانشجویان مکتب سلیمانی» در بستر شبکه‌های بله، اینستاگرام، واتس اپ و روبیکا راه‌اندازی می‌شود.

او، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «تاریخ‌ساز»، راه‌اندازی پویش‌های مجازی از جمله پویش‌های کتابخوانی شهدای دانشجو و حاج قاسم سلیمانی، زیارت شهدای گمنام دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها و پخش برنامه‌های روایتگری ضبط شده در بستر فضای مجازی، ثبت خاطرات خادمان و خادمیاران شهدا، تولید ۱۸ نشریه الکترونیک و صوتی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان و تدریس ویژه دانش آموزان به همت ۸۵ دانشجو معلم بسیج دانشجویی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که بسیج دانشجویی به مناسبت هفته بزرگداشت راهیان نور برگزار می‌شود.

فعالیت دانشجویان بسیجی در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر به طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: چهار گروه کامل از بسیج دانشجویی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و کنگان در حال اجرای طرح شهید سلیمانی هستند که جدای از این گروه‌ها، ۱۰۰ نفر دیگر نیز برای مشارکت در این طرح، اعلام آمادگی کرده‌اند که بنا به ظرفیت‌ها و نیاز‌های کادر بهداشت و درمان استان، ۱۵ نفر از این تعداد بکارگیری شده‌اند.

حکیمی برازجانی اضافه کرد: امسال حدود ۴۰ میلیون تومان تسویه حساب دفتری و تعمیر ۵ خانه نیازمند نیز با تلاش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در استان انجام شده است که این فعالیت‌ها با نیت و نیابت از شهدا در هفته بزرگداشت راهیان نور نیز ادامه می‌یابد.

نماینده بسیج صدا و سیمای مرکز بوشهر هم در این نشست گفت: سه مستند فاخر رادیویی و یک برنامه تلویزیونی گفت‌وگو محور با موضوع راهیان نور در هفته بزرگداشت راهیان نور از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

حمید قائدپوری عنوان کرد: علاوه بر این موارد، سایر ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر مانند فضای مجازی، رادیو نما و زیرنویس نیز آماده پخش و انتشار مطالب با موضوعات راهیان نور در این هفته هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.