آغاز آزمون دکتری در خراسان رضوی

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۰ با رقابت ۱۱ هزار و ۹۳۸ داوطلب، هم زمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مرتضی ایمن شهیدی مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۰ با رقابت ۱۱ هزار و ۹۳۸ داوطلب شرکت در آزمون دکتری در ۱۲ حوزه امتحانی و ۶ شهرستان خراسان رضوی هم زمان با سراسر کشور آغاز شد.

 

او افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۶۹ نفر مرد و پنج هزار و ۵۶۹ نفر زن هستند که ۶.۴۵ درصد داوطلبان شرکت در آزمون در کل کشور را شامل می‌شوند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی ادامه داد: در این بین پنج هزار و ۳۰۶ نفر از داوطلبان در ۱۱ حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۲۰ نفر زن هستند که بیشترین رقم تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید


ایمن شهیدی بیان کرد : کمترین تعداد داوطلبان با حضور ۱۱۲ زن و ۲۰۸ مرد در حوزه امتحانی مرکز آموزش عالی کاشمر ثبت شده است.

او با اشاره به حضور داوطلبان معلول تصریح کرد: در مجموع ۵۹ نفر معلول در این دوره از آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ شرکت می‌کنند که در شهر مشهد ۱۴ زن و ۲۶ مرد در حوزه آزمونی دانشگاه خیام که متناسب با شرایط آن‌ها فضا سازی شده در حال رقابت علمی هستند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی تاکید کرد: در مشهد نیز ۹ هزار و ۳۷۳ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۶ نفر مرد و چهار هزار و ۴۸۷ نفر زن هستند.

ایمن شهیدی اظهار کرد: ۶۵۴ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه تربت حیدریه، ۶۸۸ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۳۴۸ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان و ۵۵۴ نفر در حوزه امتحانی شهر نیشابور در آزمون دکتری امروز شرکت می‌کنند.

او افزود: تمام سعی و تلاش لازم صورت گرفته است تا طبق دستورالعمل‌های بهداشتی این آزمون در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
دیگه درس خوندن تو این مملکت فایده نداره باید کارآفرین شد
آخرین اخبار