آغاز کاشت یک میلیون اصله نهال در مازندران

یک میلیون اصله نهال همزمان با روز درختکاری در مازندران غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همزمان با روز درختکاری کاشت نهال در مازندران نیز آغاز شد و بر اساس برنامه در هر دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری و نوشهر ۹۶۰هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

سنگاری مدیر کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر گفت:۵۱۰هزاراصله نهال در حوزه غرب استان کاشته خواهد می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۱۰هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب در نظر گرفته شده است، افزود: نهال‌ها برای کاشت در زمین‌های بلا استفاده رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری نیز از آغاز کاشت ۴۵۰ هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار اصله در محیط‌های شهری غرس خواهد شد.

او افزود: نهال‌های بومی درختان هیرکانی رایگان بین شهروندان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها توزیع شده است شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی وظیفه و مسئولیت غرس نهال را بر عهده دارند.

عطایی گفت: دو میلیون و پانصد هزار اصله نهال در این اداره کل تولید شد که یک میلیون و چهارصد هزار اصله نهال در بخش زراعت چوب توزیع شد و مابقی رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی زارع ساری گفت: در کنار درختکاری باید به موضوع درختداری نیز توجه کرد.

او بر لزوم مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و تخصیص تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی در جنگل های شمال تاکید کرد و افزود: استان‌های شمالی با توجه به وجود جنگل پیشرفته‌ترین تجهیزات زمینی و هوایی اطفای حریق و بالاترین آموزش‌های مهارتی را باید در اختیار داشته باشند.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که نمایندگان مجلس در حال پیگیری آن هستند جذب نیوری انسانی برای حفاظت از جنگل ها است.

او افزود: پیشنهاد تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح داده شده است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار