پایان مانور روز بدون حادثه با کاهش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : مانور روز بدون حادثه در محورهای مواصلاتی استان با کاهش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی پایان یافت.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، با اشاره به برگزاری مانور روز بدون حادثه همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اسفند سال جاری در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی و با همکاری پلیس راه و دستگاهها و نها های امداد رسان جاده ای گفت : خوشبختانه در این روز همانند سالهای پیشین ( ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ )هیچ تصادف منجر به فوت در جاده های استان رخ نداد.

شکری ادامه داد : در این روز ۱۳ تصادف خسارتی و ۳ تصادف جرحی رخ داد که از نظر تصادف جرحی نسبت به میانگین سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادفات بوده ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی هدف از برگزاری مانور روز بدون حادثه را هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های امدادی عضو کمیسیون در مواقع بروز حوادث جاده ای و نیز یادآوری رعایت کامل مقررات و قوانین رانندگی و حفظ احتیاط در محورهای مواصلاتی استان به کاربران جاده ای عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود هرگز شاهد بروز حتی یک مورد سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان نباشیم.

این مقام مسئول در خصوص پویش مردمی در حوزه ایمنی جاده ای اذعان داشت: این امر با هدف ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش کاربران جاده ای جهت کاهش رفتارهای پرخطر در رانندگی و با نگاه پیشگیرانه و حساس سازی مردم به سوانح جاده ای در مانورهای روز بدون حادثه ترافیکی این استان پیگیری می شود و بیشتر با هدف تاثیرگذاری در تسریع روند دستیابی و تحقق اهداف این مانور اجرا گردیده است.

گفتنی است در این پویش مردم با قرائت اهداف و شعار مانور، ثبت امضاء و با اشتراک گذاشتن نظرات خود و پیوستن به این کمپین یک تعهد اخلاقی برای خویش ایجاد می کنند تا در ادامه سفر با رعایت موارد و نکات ایمنی تعهد سفر ایمن و همراه با سلامتی برای خود و دیگران رقم بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.