بهره برداری از پارک تاریخی دلگشا در نیمه اول سال آینده

شهردار خوی گفت:پارک تاریخی دلگشا در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محرم اکبرزاده شهردار خوی در مراسم روز درخت کاری که در محل پارک داغ باغی (دلگشا) برگزار شد، گفت: شهرداری خوی در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود و ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز و تحقق مطالبات بخشی از شهروندان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ خوی، احیای این باغ با شکوه را در دستور کار خود قرار داد.

او با اشاره به اینکه، این باغ (دلگشا) تابه امروز۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: درنیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسدودر اختیار گردشگران و شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار خوی تصریح کرد: باغ دلگشا دارای ویژگی‌های خاص خود بوده بنابراین در احیای این باغ تلاش می‌شود تا مجموعه امکانات تفریحی و رفاهی شهروندان پیش‌بینی شده و در این باغ هفت هکتاری برای استفاده عموم مردم اجرایی شود و علاوه بر آن تلاش می‌شود تا عمارت موجود در آن نیزبا توجه به عکس‌هایی که ازقدیم مانده بازسازی شود.

او تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی گردشگری خوی و مجموعه فرهنگی تفریحی برای استفاده شهروندان با احیای این باغ شکل می‌گیرد.

محرم اکبرزاده همچنین خبراز احداث چهار پارک دیگردرشهرخوی خبردادوگفت:این چهارپروژه هم درنیمه اول سال ۱۴۰۰به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.