کلزاکاران خوزستانی نگران فروش محصول خود نباشند

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان  گفت:  به کشاورزان کلزاکار استان اطمینان می‌دهم که محصول آنان به صورت نقدی خریداری و به حساب آنان واریز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  گفت: به کشاورزان کلزاکار استان اطمینان می‌دهم که محصول آنان به صورت نقدی خریداری و به حساب آنان واریز می‌شودو کارخانه‌های روغن کشی پس از ثبت در سامانه، محصول را از آنان خریداری می‌کنند.

او ورود شرکت‌های روغن کشی به سمت کشت‌های قراردادی را سبب افزایش سطح کشت کلزا و اطمینان خاطر کشاورزان کلزاکار عنوان کرد و افزود: ورود کارخانه‌های روغن کشی به خرید تضمینی محصول، باری از دوش دولت برمی‌دارد و بخش خصوصی نیز منتفع می‌شود.

امیری زاده با بیان اینکه کشاورزانی که با کارخانه‌های روغن کشی قرارداد منعقد کرده اند باید محصول خود را به آن‌ها تحویل دهند، اظهار داشت:شرکت‌های روغن کشی نوید خلیج فارس، ماهیدشت، گچساران و اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به عنوان خریداران تضمینی و قراردادی دانه روغنی کلزا در خوزستان مشخص شدند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان بزرگ‌ترین پروژه سالانه کشاورزی در خوزستان را برداشت محصولات پاییزی به‌خصوص گندم و کلزا عنوان و بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۴ میلیون تن محصولات پاییزی در استان برداشت شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جهش تولید، برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال زراعی قبل به ۱۱۰هزار تن برسد.

امسال نخستین بار است که کلزا به مجموع کشت‌های قراردادی در خوزستان افزوده شد که این خود سبب توسعه این کشت در سال‌های آینده خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.