تحلیلگر عراقی: آمریکا حمله به عین الاسد را بهانه‌ای برای حملات بیشتر قرار می‌دهد

تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد آمریکا حمله به پایگاه نظامی عین الاسد در الانبار را بهانه‌ای برای حملات بیشتر به مواضع الحشدالشعبی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم الساعدی» تحلیلگر سیاسی عراق، درباره نقشه آمریکا برای سوء استفاده از سکوت دولت عراق برای هدف قرار دادن مواضع الحشدالشعبی هشدار داد.

او گفت: سکوت دولت درباره جنایات آمریکایی‌ها علیه نیرو‌های الحشد الشعبی چراغ سبزی به واشنگتن برای هدف قرار دادن دوباره مواضع الحشدالشعبی است این درحالی است که دولت به فضل خون شهدای این هیئت پایدار و ایستاده است.

الساعدی افزود: آمریکا طبق جنایات قبلی خود حملات دیگری را نیز به مواضع الحشدالشعبی انجام خواهد داد و به ویژه هم اکنون که حمله به پایگاه عین الاسد را بهانه‌ای برای حملات قرار خواهد داد.

او اعلام کرد: سکوت دولت در قبال اقدامات آمریکا به عنوان چراغ سبز به واشنگتن برای اجرای برنامه‌های خود در راستای پایان دادن به حضور نیرو‌های الحشدالشعبی در عراق عمل کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، می‌تواند طرف آمریکایی را وادار کند که به هیچ یک از مواضع الحشدالشعبی حمله نکند و همچنین می‌تواند این کشور را به انجام هیچ گونه عملیاتی بدون اخذ تأیید از بغداد موظف کند.

نیرو‌های تروریستی آمریکا در بامداد جمعه مرز عراق و سوریه را بمباران کردند، در این حمله نظامیان آمریکا مواضع الحشد الشعبی را هدف گرفتند که منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از نیرو‌های الحشد الشعبی شد.

هیئت الحشد الشعبی عراق در واکنش به حمله آمریکا تاکید کرد که نیرو‌های ما در خط مرزی عراق در قالب دفاعی در آن منطقه حاضر و در حال حفاظت از خاک عراق در برابر حملات تروریستی بودند و این حمله پیش بینی کننده تحولات آینده خطرناک است که باید پیش از وقوع، جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خودتی داداچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خخخخ
حالا فکر کن اسلحه هم بذارید زمین جلو این ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
ا ی ترسو
آخرین اخبار