ضرورت نظارت بیشتر در بازار همدان

امام جمعه همدان گفت: نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود مسئولان در این باره چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام شعبانی موثق امام جمعه همدان در نمابا بیان اینکه نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود، گاهی هم نظارتی وجود ندارد گفت: فضای مجازی نیز رها شده و نظارتی بر این فضا وجود ندارد که همین موضوع بسترساز شبیخون فرهنگی دشمن شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در آستانه عید نوروز باید به وضعیت نظارت بر بازار توجه کنیم بیان کرد: نظارت در بازار همدان به اندازه کافی انجام نمی‌شود، گاهی هم نظارتی وجود ندارد و مسئولان در این باره باید چاره اندیشی کنند.

او با اشاره به اینکه با گرانی و مشکلات و گاهی کمبود مواجه هستیم، ادامه داد: مردم برای خرید مایحتاج خود در صف قرار می‌گیرند که این شایسته مردم ما نیست و باید از آن‌ها به خاطر این مشکلات عذرخواهی کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه سه گروه به مسئولیت‌های مهم خود عمل کنند افزود: وظیفه نظارت بر عهده مسئولان دولتی است، شاید نظارت‌ها به اندازه کافی انجام نمی‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف استان آمادگی دارد که همکاری لازم را برای کنترل بازار با مسئولان دولتی به عمل آورد بیان کرد: مسئولان دولتی اگر صلاح دانستند می‌توانند از ظرفیت بسیج استفاده کنند و ستاد امر به معروف نیز آمادگی دارد به عنوان نیروی اجرایی دولتی‌ها در بازار حضور به هم برساند.

او با تأکید بر اینکه مردم هم در خرید‌ها تعادل را رعایت کنند ادامه داد: البته ممکن است برخی بگویند که اگر کالایی را امروز تهیه نکنند، در آینده نزدیک باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند که البته این مسأله هم وجود دارد، اما اخلاق اسلامی حکم می‌کند که در این شرایط، تعادل در خرید کردن را رعایت کنیم.
شعبانی موثق با اشاره به اینکه مسئولان عنوان می‌کنند چندین هزار تن روغن توزیع شده، اما دچار کمبود هستیم ابراز داشت: اگر در خرید‌های خود رعایت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم، هرچند مسئولان دولتی باید نسبت به سامان دادن به مسأله اقتصادی تلاش کنند که این مشکلات وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسأله سوم انصاف فروشندگان است گفت: گاهی بازار جولانگاهی برای برخی از فروشندگان تبدیل شده که از این شرایط سوء استفاده کنند در حالی که ما برای حل مشکلات موجود نیازمند همکاری همه مردم هستیم.
امام جمعه همدان با تأکید دوباره بر اینکه وظیفه اصلی بر عهده متولیان امر است اظهار داشت: اگر قیمت‌ها و نوسانات کنترل شود، این مسائل نیز دیگر وجود نخواهد داشت، نه مردم از آینده نگران می‌شوند و نه بستر سوءاستفاده برای برخی از افراد فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.