امام جمعه قم مطرح کرد؛

ضرورت هوشیاری در برابر مواضع متجاوزانه آمریکا

آیت الله اعرافی گفت: سیاست آمریکا با تغییر دولت‌ تغییری نکرده است و در پوستین‌های رنگارنگ سیاستی اهریمنی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله علیرضا اعرافی ،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در مصلای قدس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برگزار شد، با اشاره به مسئله برجام بر ضرورت هوشیاری در برابر مواضع متناقض و متجاوزانه آمریکایی و اروپایی‌ها تأکید کرد و گفت: سیاست آمریکایی‌ها با تغییر دولت‌ها، تغییر نیافته و در پوستین‌های رنگارنگ و متفاوت یک سیاست اهریمنی را دنبال و با ملت‌ها و کشور‌های آزاده مقابله می‌کنند.

او با بیان این که سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد و مؤمنان نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، عنوان کرد: سازمان‌های بین المللی ابزاری در دست غربی‌ها است آن‌ها در قالب کنوانسیون‌ها و اسناد بین‌المللی اعمال قدرت و زورگویی می‌کنند، اما محور مقاومت در منطقه و همه آزادگان جهان در برابر قدرت پوشالی شما تا شکست نهایی شما ایستاده‌اند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی گفت: نوچه‌های آمریکا و اروپا در منطقه ظلم و جنایت و ترور می‌کنند، اما همه این‌ها را مورد بی‌توجهی قرار داده و در برابر اقدامات صلح آمیز هسته‌ای ایران اسلامی اعتراض دارند.

او افزود: غربی‌ها خودشان تروریست‌ها را در عراق و سوریه پرورش داده و حمایت کرده‌اند، اما سردار حاج قاسم سلیمانی را که با این جنایتکاران مقابله و شکست داده بود را تروریست می‌کنند، اُف بر شما که دروغگویان عالم هستید و روی فرعون‌ها و نمرود‌ها را سفید کرده‌اید؛ هیچ گاه دست از حمایت دولت‌های تروریستی منطقه برنمی دارید.

صیانت از محیط زیست  یک وظیفه همگانی است

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری، مسائل زیست محیطی را برای همه بشریت دارای اهمیت فوق العاده دانست و گفت: وضعی که امروز برخی صنایع و اقدامات نادرست در تخریب طبیعت و محیط زیست به وجود آورده‌اند، یک مشکل جهانی است و در همه مناطق آسیب‌های زیادی را به بار آورده‌است.

امام جمعه قم صیانت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و توسعه درختکاری و صیانت از جنگل‌ها، مراتع و فضا‌های سبز باید مورد توجه ویژه همه مردم و مسئولان قرار داشته باشد و آحاد جامعه باید خود را در برابر محیط زیست مسئول و متعهد بدانند و در این جهت تلاش کنند.

تاکید بر رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه

او همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری را مورد توجه قرار داد و با قدردانی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در یک سال گذشته با شیوع کرونا در کشورمان، نهاد‌های حمایتی و گروه‌های مردمی و خیرین برای کاهش درد‌ها و رفع نیاز‌های مستمندان و محرومان بسیار تلاش کردند.

اعرافی  بر توسعه و تعمیق فرهنگ رسیدگی به نیازمندان و محرومان در جامعه تأکید کرد و گفت: دولت و نهاد‌های حمایتی و خیرین باید به مسئله توان افزایی، اشتغالزایی و فقرزدایی در جامعه، با حفظ عزت و کرامت محرومان و مستمندان به ویژه در ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

او در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان این که اظهار محبت به فرزندان اگر بر اساس موازین و شرایط درست باشد، موجب رشد و تعالی فرزندان می‌شود، اظهار کرد: کودکانی که در محیط خانه و خانواده دچار کمبود محبت شوند، آماده لغزش خواهند بود و به ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌هایی مبتلا می‌شوند، البته افراط و زیاده روی در محبت و مهربانی‌های نابجا و ناصواب نیز منشأ بدی‌ها و آثار سوء دیگری می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.