غرس نهال توسط امام جمعه تبریز

امروز همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، دو اصله نهال میوه توسط امام جمعه تبریز در محوطه مصلی حضرت امام خمینی (ره) غرس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه بایستی حساسیت نسبت به قطع درختان و تخریب فضای سبز بیشتر شود گفت:باید تخریب فضای سبز و درختان اتفاق نیافتد.

او با اشاره به حفظ و توسعه فضای سبز شهری افزود:دین اسلام تاکید زیادی بر درختکاری داشته است و باید بیش از پیش برای توسعه فضای سبز شهر تلاش کرد.

او با بیان اینکه اهمیت مواظبت از درختان کمتر از درختکاری نیست تصریح کرد:عوامل شهرداری باید در رابطه با هرس کردن درختان در زمان مقرر دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی نیز از کاشت ۳۴۰ هزار اصله نهال در این استان خبر داد و گفت: این تعداد اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در سراسر استان کاشته می‌شود.

او ترویج فرهنگ منابع طبیعی، استفاده از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست در کاشت نهال و حفظ و احیای عرصه‌های ملی را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی برشمرد.

ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز هم با اشاره به طرح کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز گفت:در تبریز یک میلیون اصله درخت وجود دارد و به اندازه کل درختان شهر درخت می‌کاریم.

او با بیان این که در طول این طرح تاکنون تعداد ۵۵۰ هزار نهال کاشته شده است اظهار کرد: در واقع بیش از ۵۰ درصد طرح کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه در سطح تبریز محقق شده و باقی نیز تا پایان خردادماه با مشارکت مردم و نهاد‌های مختلف کاشته می‌شود.

اوبا اعلام اینکه هزاران نفر از شهروندان برای کاشت درخت میوه رایگان در حیاط منزل خود در سامانه ثبت نام کرده‌اند گفت: مردم برای تحویل نهال درخت میوه رایگان از طریق سایت سازمان سیما منظر شهرداری اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نهال کاری ، اصله نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.