امام جمعه کنگان:

سودجویان زمین‌های لم یزرع را تصرف می‌کنند و می‌فروشند

امام جمعه کنگان گفت: سودجویان زمین‌های کوهپایه و یا زمین‌های لم یزرع را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت‌های گران هم می‌فروشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیان کرد: انسان تعجب می‌کند افرادی زمین‌های کوهپایه و یا زمین‌های لم یزرعی که بیش از صد سال خبری از کشاورزی در آن نبوده است را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت‌های گران هم می‌فروشند.

او افزود: از سویی دیگر هم گاهی زمین‌هایی که صاحب حل و عقد هستند و بسیاری از مردم به مالکیت مالک شهادت می‌دهند و مدارک مثبته و اسناد قانونی دارد، از سوی برخی دستگاه‌ها تصرف می‌شود و بعضی نیز سند را به نام دستگاه مربوط می‌کنند که هر دو باید به صورت قانونی بررسی و عادلانه حکم صادر شود.

خطیب جمعه کنگان گفت: به نص روایات زمینی که غصب می‌شود، فردای قیامت به گردن غاصب آویزان می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمودی تاکید کرد: جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی منابع طبیعی به دست عده‌ای سودجو در این شهرستان گرفته شود.

او با اشاره به ضرورت توسعه درختکاری، ضرورت بیابان زدایی و پرهیز از درخت زدایی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود به مناسبت هفته درختکاری و نکوداشت یاد و خاطره شهدا، دستگاه‌های مربوط و دوستداران طبیعت به تعداد شهدای شهرستان و شهدای گمنام مدفون در این خطه درخت نخل که نماد مقاومت است را در شهر‌ها و روستا‌ها بکارند.

امام جمعه کنگان همچنین با تبریک افتتاح شرکت پتروپالایش کنگان در روز‌های گذشته، راه اندازی این مجموعه صنعتی را افتخاری برای منطقه و کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: این واحد صنعتی منشاء خیر در حوزه اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی برای شهر، شهرستان و استان باشد.

محمودی به حملات هوایی آمریکایی‌ها به عراق و سوریه با دستور رئیس جمهور این کشور، به چرایی این اقدام عجولانه و شتابزده آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: این حملات کور راه به جایی نخواهد برد و تاثیری راهبردی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت نخواهد داشت. آمریکا بداند تاریخ مصرف زورگویی‌اش در منطقه تمام شده است و موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت آماده اند تا با فرمانی منافع آمریکا در منطقه از جمله تا آویو را با خاک یکسان کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.