۴ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند + تصاویر

در این خبر خودرو‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ایمنی آن‌ها بسیار پایین هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس پلیس آگاهی استان یزد گفت: خودرو‌هایی مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ که از نظر ایمنی ضعیف هستند به راحتی و با شگرد‌های پیش پا افتاده سرقت می‌شوند.

سرهنگ رضا خالقی با بیان اینکه خودرو‌هایی مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ که از نظر قفل، سوئیچ و دیگر قسمت‌های در خودرو از نظر ایمنی و ضدسرقت بودن ضعیف هستند گفت: این خودرو‌ها به راحتی و با شگرد‌های پیش پا افتاده توسط سارقان قابل نفوذ هستند.

وی با بیان اینکه اغلب خودرو‌های ساخت داخل کشور به جهات مختلف از نظر ضریب ایمنی، کیفیت و استحکام در مقایسه با استاندارد روز جهانی در سطح پایینی قرار دارند، گفت: این امر موجب به وجودآمدن تبعاتی شده که گریبانگیر مردم و پلیس می‌شود.

وی به سهل انگاری مردم در نگهداری از خودروهایشان نیز اشاره کرد و گفت: دو دلیل عمده موجب افزایش سرقت خودرو می‌شود که علاوه بر طراحی ضعیف خودرو‌های داخلی به لحاظ امنیتی و ضدسرقت بودن، سهل‌انگاری شهروندان در نگهداری از آنان نیز موثر است.

در این خبر خودرو‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ایمنی آن‌ها بسیار پایین هستند. طراحی این خودر‌وها به گونه‌ای است که آن‌ها را در برابر دزدیده شدن و صدمه از طریق افراد برای دزدیده شدن اجزای ارزشمند ماشین مانند ضبط و باتری و سایر ملزومات بسیار آسیب پذیر کرده است.

یکی از موارد مهم در طراحی خودرو مسئله ایمنی خودرو است که ماشین را در برابر دزدیده شدن و وارد شدن صدمه مقاوم می‌کند. خودرو‌های نام برده در این لیست از ایمنی پایینی برخوردار هستند و توصیه می‌شود برای افزایش ایمنی این ماشین‌ها از وسایل کمکی مانند قفل پدال و قفل فرمان استفاده کنید و نصب دزدگیر بر روی این ماشین‌ها بسیار ضروری است.

۱. پراید

۷ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند + تصاویر

۲. پژو ۴۰۵

۷ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند + تصاویر

۳. پژو ۲۰۶

۷ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند + تصاویر

۴. سمند

۷ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند + تصاویر

عوامل زمینه ساز اصلی در سرقت خودرو

نگاهی به پرونده سرقت‌های خودرو، تحقیقات از مال باختگان و اعترافات متهمان دستگیر شده نشان می‌دهد که عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی مانند دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل پدال و فرمان، ترک کردن خودرو با موتور روشن، رها کردن خودرو در معابر بدون رعایت اصول ایمنی، سپردن سوئیچ خودرو به افراد غیر مطمئن، بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر و توقف در مکان‌های ناامن هنگام استراحت از جمله عوامل زمینه ساز اصلی در سرقت خودرو هستند.

چگونه از بروز سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

خودرو را به لوازم ایمنی مجهز و هنگام نصب دزدگیر نیز حتماً موارد ایمنی را رعایت کنید. هیچ گاه مدارک مالکیت خودرو را داخل آن قرار ندهید. خودرو را در مکان امن پارک کنید. هنگام ترک خودرو دقت کنید که در‌ها و شیشه‌ها کاملاً بسته باشند. همیشه در زمان رانندگی در‌های خودرو را قفل کنید. در زمان پارک کردن خودرو برای مدتی طولانی، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید.

آمار و ارقام موجود نشان می‌دهند که تعداد سرقت‌ها در ماه‌هایی که سفر‌های درون و برون شهری افزایش می‌یابند، مانند شهریور و اسفند و هنگام پخش مسابقات ورزشی و سریال‌های پرطرفدار از تلویزیون افزایش می‌یابد، پس لازم است که در این مواقع هوشیارتر باشید.

تا حد امکان از خرید خودرو از افراد غیر مطمئن و ناشناس خودداری کنید. از قرار دادن سوئیچ و دسته کلید در داخل خودرو خودداری کنید. خودروی خود را به تعمیرگاه‌های غیر معتبر و ناشناس نسپارید. اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

اتومبیل خود را حتی برای لحظه‌ای کوتاه به صورت روشن ترک نکنید. در هنگام مسافرت، برای استراحت، در هر جایی توقف نکنید. صدمات جانی برخلاف خسارت مالی، جبران ناپذیرند، در صورتی که با صحنه سرقت خودروی خود مواجه شدید، خونسردی خود را حفظ کنید و در درجه اول به فکر حفظ جان خود باشید. خودروی خود را حتماً در برابر سرقت بیمه کنید. هنگام سوار کردن مسافر در آژانس‌های مسافربری موارد احتیاطی را رعایت کنید.


بیشتر بخوانید

کدام خودرو‌های ایرانی در برابر سارقان دست‌بسته‌ترند؟

اما همیشه یک پای سرقت خودرو، ایمنی خودرو‌ها در برابر سارقان است و طبیعی است خودرو‌هایی که از هر لحاظ کمترین توان مقاومت در برابر سارقان را دارند، بیش از دیگر خودرو‌ها در معرض سرقت قرار دارند؛ در این بین خودرو‌های داخلی بهترین انتخاب سارقان هستند؛ خودرو‌هایی که علاوه بر در دسترس بودن آن‌ها برای سارقان و بازار خوب قطعات‌شان، عمدتاً از ایمنی کمتری نسبت به خودرو‌های خارجی برخوردار هستند.

تا قبل از سال ۸۵ و ۸۶، پراید بهترین انتخاب سارقان خودرو بود؛ خودرویی که به دلیل نوع طراحی ضعیف امنیتی آن، توانسته بود درصد بالایی از سرقت‌های خودرو را به خود اختصاص دهد. این ایمنی پایین پراید در برابر دزد‌ها آنقدر جنجالی شد تا مدیران شرکت تولید کننده این خودرو را بر آن داشت تا فکری برای ارتقاء امنیت این خودرو کرده و در نهایت توانستند با اضافه کردن ایموبلایزر به این خودرو و تغییراتی در طراحی آن، تحولی جدی در امنیت این خودرو در برابر سارقان ایجاد کنند به طوریکه پراید‌های تولیدی پس از سال ۸۵، آنقدر ایمن شدند که تا حد زیادی از برنامه کاری سارقان خودرو حذف شد و همین دلیلی است که شاید در طرح‌های پلیس، کمتر از قبل خودروی پراید آن هم مدل ۸۶ و بالاتر به چشم بخورد.

اما در مقابل، انواع خودرو‌های پژو تولید داخل، همچنان جزء محبوب‌ترین خودرو‌های سارقان هستند؛ خودرو‌هایی که به گفته یکی از افسران مجرب پلیس آگاهی در حوزه سرقت خودرو، ایمنی انواع مدل‌های پژو که تولید سال ۹۶ بوده‌اند در برابر سرقت، تقریباً هیچ تفاوتی با خودرو‌های تولیدی سال ۸۰، یعنی ۱۶ سال قبلتر از آن ندارند و تفاوت زمان سرقت این خودرو‌ها تنها به مدت یک دقیقه تغییر کرده است.

بر همین اساس در لیست خودرو‌های تولید داخل جذاب برای سارقان، پراید‌های مدل پایین‌تر از ۸۵، پژو ۴۰۵ و پژو پارس رتبه‌های اول تا سوم سرقت در تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

البته این همه ماجرا نیست و نگاهی به پرونده‌های خودرو‌های مسروقه نشان می‌دهد، دامنه سرقت تنها به این چند خودرو خاص محدود نمی‌شود و حتی خودرو‌های مدل بالا هم از گزند سارقان در امان نیستند. به عنوان نمونه سالانه چندین پرونده سرقت خودرو‌های شاسی بلند مدل بالا هم تشکیل می‌شود که البته بر اساس اعلام مسئولان پلیس، عمده این پرونده‌ها، سرقت به معنای معمول نیست و در اغلب موارد، اختلافات مالی باعث ارتکاب این موارد با استفاده از سوئیچ‌های یدک می‌شود.

منبع:طلا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سارق مسلحی که با هم دستی هاش در خونه مردم میزد که اگه کسی خونه نباش قفل خونه ها رو میشکست وارد خونه های مردم میشدند اجناس قیمتی رو به سرقت میبردند جناب سرهنگ تهران بزرگ مهش میگه ما با شما چکار کنیم خودتون بیگن البته برخی مردم میگن بزن بابا اعدام کن البته دولت هم قانون خودشو داره همه کس که نمیشه اعدام کرد ادم که نکشته بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
زحمت کشیدید، خوب معلومه ارزون ترین ماشین ها همین هایی هستند که نام بردید، خوب پول ملت اولا به همین ها هم نمیرسه خیلی ها، و ثانیا به ماشین بهتر نمیرسه
ثالثا، اگر دست دزدها قطع بشه طبق دستور اسلام، هم زندان ها خلوت میشه و هم دیگه دزدی در کشور ریشه کن میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
شدیدا باهات موافقم
Iran (Islamic Republic of)
Mmpm
۲۰:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
داداش ۱۴ دلیل لازمه تا دست دزد قطع بشه .همه معلول میشنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
همین خودرو های آشغال دارن بالا 100 میلیون به ملت میفروشن...
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
هنگام پخش مسابقات ورزشی و سریال‌های پرطرفدار????? چرا اونوفت طرف ماشین میدزده بره سریال ببینه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اگر سرقت زیاده بیخود گردن سهل انگاری مردم ندازید ما باید آنقدر امنیت داشته باشیم که نیازی به قفل کردن ماشین نباشه و دلیل سرقت های بیشمار سهل انگاری دزدا هست مثل آب خوردن می زنن و میبرن و خیلی راحت می گردن و آخرش هم خود مال باخته مقصر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
قفل پدال بزنید هیچکس ماشینتون رو نمیدزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یک آقای متشخصی در همسایگی ما زندگی می کنه یعنی در آپارتمان مجاور هر ماشین باشماره شهرستان بیاد از وسایل داخلش سرقت می کنه ، دزد خوبی هست فقط یک بار خواسته از ماشین ما سرقت کنه که فقط شیشه را شکست اما چیزی نبرد ، خدا پدرش را بیامرزه هنوز از خونه مون سرقت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چی این ماشنها ابوتیاره فرغونی خوبه که ضد سرقتم باشن خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
در کشور امارات مردم نه ماشین را قفل می کنند و نه خونشونو چون هم پلیس قوی عمل می کنه و هم دادگستری و کسی جرئت دزدی نداره
حال تو ایران ادعا می کنید امنیت در منطقه مثلا زدنیه و با صد تا قفل بازهم ماشین را می برند و بدتر چند ماه باید دوندگی کنی تا دزد را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
دو کلام از مادر عروس........چند میلیون جمعیت داره ما چند میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اگر دست دزد را طبق احکام اسلامی ، قطع می کردید ، دیگر کسی هم جرات دزدی پیدا نمی کردند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اون وقت 90 % الان دست نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تومواظب باش جزو ۹۰درصدنباشی بقیه مسائل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
احکام الهی باعث تقویت حس اعتماد بین مردم می شود .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
هر ماشینی را هر چقدر ایمن کنیم باز هم قابل سرقت است دزدان و دلالان و زالو صفتان ازادنه برای خودشان جولان می دهند و هر کاری دوست دارندانجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
والا تو محله ما به خونه و اسباب تو خونه رحم نمیکنن چه برسه به ماشین. دزدی بیداد میکنه
-
زنبور
۱۲:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
الان ما باید چیکار بکنیم؟ خودرو رو انحصاری کردید و اجازه واردات ماشین های روز دنیارو نمیدید یا اگر بدید انقدر گرونش میکنبد که نمیتونیم بخریم بعد از اون طرف میگید اینیم که ما تولید میکنیم مشکل داره! دوباره میپرسم ما باید چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
بجای اینکه ما اینهمه خرج کنیم ماشینمونو ضد سرقت کنیم شرکتهای تولید کننده خودرو در عوض مبلغ گزافی که بابت لگنهاشون از ما میگیرن زحمت بکشن و تو خرج بیافتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
پارس هم بنویسید من پارس دارم طرف اومد گفت بیا ماشینتون رو ضد سرقت کنم گفتم مگه چشه گفت من در عرض ۲۰ ثانیه همه دره ها و صندوق رو باز می کنم. گفتم الکی می گی گفت نگاه کن. با آچار ال همه درها رو در عرض ۲۰ ثانیه باز کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چقدر دزدی کار بدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
پراید در همه‌ی زمینه‌ها سرامد بوده، به سازندگانش تبریک میگم که چنین خودروی لوکسی تحویل دادن به جامعه. حقیقتاً که نام Pride به معنی غرور برازنده‌ی چنین خودرویی هست.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
من میبندمش یه درخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ماشینای ایرانی فکر کنم فقط این طوری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اینم خوب اومدی همشون ماشینهای دسته سوم جهانی هستن فقط فتوشاپش مال ماست خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۰:۵۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ماشین های ایرانی؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خوروم رو دبار بردن ولی دولت بر و با بدبختی آزادش کردم هر دو بار 100 تومن پرداخت کردم تا آزاد شد دقیقا همینطور که میگین مگه خدا کمک کنه که سارق ها نتونن خورو های مردم رو ببرن ی سارقه میگفت من در عرض 3 ثانیه خودرو پرید میدزدم البته گرفته بودنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خدا قوت مرد...واقعا خوش شانس بودی هر دوبار پیدا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
روش سرقتش رو هم بنویسید شاید به دردمون بخوره
برای آینده که اوضاع مالیمون دیگه بدتر از این شد
:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ممنون از این که مردم راهنمایی میکنید خوردروم هم بیمه بدنست هم بیمه ثالث بیمه ایران 20 سال پرید نه امنیت جانی داره نه مالی به قول برخی پرید قوطی کبریت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تا وقتی که محکوم به خرید این خودروها باشیم وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ریشه اینها در اجتماع و عملکرد دولت هست نه مردم چه بسا کسیکه شغل داره زن و زندگی داره دزدی نمیکنه اگر هم دزدی بکنه ریشش در خودشه و مشکل روانی داره ولی دزدیهای الان ریشه در فقر داره هرچقدر هم میخواین قفل و زنجیر کنید خونه و ماشینتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
غلط می کنه هرکس هر چقدر هم فقیر باشه بره کلیه آش رو بفروشه یا هر کار دیگر اما دزدی خلاف دین و اخلاق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
واقعا خسته نباشید،قفل فرمان وپدال وغیره جزو آپشن ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
پژو پارس رو یادتون‌رفت مثل آب خوردن در هاش باز می شه به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
پژو ۴۰۵ تا مدل ۹۶ هیچ فرقی با پراید تا مدل ۸۵ را ندارد. پس چرا امنیت ۴۰۵ را بالا نمیبرید؟ من پراید ۹۵ دارم قفل پدال حتی برای یک دقیقه هم که شده باشه میزنم. دزدگیر تصویری هم داره. بیمه بدنه کردم. به امید خدا دست آقا دزده بشکنه ایشالا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
امنیت ندارن اصلا. من اصلا ماشینم رو تو خیابون پارک نمیکنم فقط تو پارکینگ مطمئن میذارم میترسم
Iran (Islamic Republic of)
محمد***
۱۰:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
خودروهایی ایرانی خوب نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
راهکار داره که سرقت نشه.
باید فقط بذارید تو پارکینگ و جایی نبرید و قفل و زنجیر کنیدش.
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Dr.Lm
۱۰:۰۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
بله دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام. اونایی که این خودرو رو دارند باید بیشتر دقت کنند و چند قفله کننش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی ماشین های ایرانی امنیت ندارن پس چرا احاره تولید دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی ۹۰ درصد خودروهای موجود در سطح شهر اینها باشن خو معلومه سرقت از اینا بیشتر میشه