رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

تامین صددرصدی آب کشاورزی، مطالبه جدی خوزستانی‌ها است

امیری زاده با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های منحصر به فرد بخش کشاورزی گفت: مطالبه جدی ما تامین صددرصدی آب مورد نیاز کشاورزی در استان است.

خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برنامه پیشنهادی که از سوی وزارت نیرو تحت عنوان سازگاری با کم آبی برای کاهش سهم آب استان تدارک دیده شده، مناسب استان وسیعی مثل خوزستان به عنوان استان اول کشاورزی کشور نیست.

او با بیان اینکه سندی که با توافق سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان آب وبرق و استانداری خوزستان برای بخش کشاورزی استان تهیه شده، مورد قبول ما است، افزود: وزارت نیرو بدون هماهنگی با استان این برنامه را تغییر داده، در حالی که حاصل برگزاری جلسات متعدد و ساعت‌ها کار کارشناسی دقیق بوده است.

امیری زاده بر تامین صددرصدی آب مورد نیاز بخش کشاورزی خوزستان تاکید و بیان کرد: این استان قلب تپنده کشاورزی و استان اول کشور در زمینه تولید انواع محصولات است که ما تلاش می‌کنیم طبق سند برنامه ریزی شده تولید انواع محصولات کشاورزی را از ۱۷.۵ میلیون تن به ۲۷ میلیون تن در چشم انداز ۱۴۰۴ ارتقا دهیم و بدیهی است دستیابی به این مهم و همچنین تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی منوط به تامین و تخصیص آب کافی و مورد نیاز در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: خوزستان ۲.۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی را در خود جای داده، اما در حال حاضر فقط ۱/۵ میلیون هکتار از این میزان کشت می‌شود، که بر اساس بررسی‌های میدانی و خروجی نقشه‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اراضی طی ۱۰ سال گذشته هستند و  بدین ترتیب با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای استان و تامین و تخصیص صد درصدی آب مورد نیاز می‌توانیم شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی استان باشیم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: کاهش سهمیه آب خوزستان ظلمی بزرگ به استان و کشور بوده و مطالبه جدی و به حق ما تامین صد درصدی آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.