استاندار:

مشارکت همگان در حفظ منابع طبیعی سیستان و بلوچستان ضروری است

موهبتی گفت: در راستای حفظ مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی باید همراهی مردم و مشارکت بخش خصوصی جلب تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی استاندارسیستان و بلوچستان در آیین غرس نهال که به مناسبت هفته منابع طبیعی در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: استان از منظر منابع طبیعی به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و این موضوع منابع طبیعی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

او  با اشاره به اینکه در کشورهایی که از نظر آب و هوایی و اقلیمی مشابه سیستان و بلوچستان هستند اقداماتی در حوزه حفظ و احیای منابع طبیعی انجام داده‌اند افزود: در استان نیز اقداماتی در این زمینه شروع شده که باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد را در حوزه‌های مرتع‌داری، جنگل‌داری، آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی مشارکت داد.

استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات منابع طبیعی استان را در سال‌های اخیر نسبت به گذشته خوب ارزیابی و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به سطح مطلوب به تلاش و جلب مشارکت همه بخش‌ها نیاز است.

اوکاشت گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط سیستان و بلوچستان را مورد تاکید قرار داد تصریح کرد: همراهی مردم و دامداران در حفظ مراتع و پرهیز از چرا بی‌رویه دام‌ها ک باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و آسیب به منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار