گوینده و پژوهشگر پیشکسوت سیستان و بلوچستان تجلیل شد

مراسم نکوداشت چهل سال تلاش محمد جهانتاب گویند و پژوهشگر پیشکسوت سیستان و بلوچستان امروز/پنجشنبه/ در مجتمع فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد شهرکی  معاون صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهارداشت: استاد جهانتاب نقش مهمی در احیای فرهنگ مردم این استان داشت به طوری نمی‌تواند کسی تاریخ و فرهنگ را روایت کند و از این استان چیزی نگوید.

محمد شهرکی با بیان اینکه باید از مفاخر سیستان و بلوچستان در حیات‌شان تقدیر شود گفت: صحبت کردن در رابطه با استاد جهانتاب کار بسیار سخت و ساده بوده از این منظر که این استاد خدمات بسیار موثری انجام دادند که نمی‌شود راحت از کنارشان گذشت ساده است چراکه ایشان تمام فعالیت‌های خود را عاشقانه و دلبرانه انجام دادند.
وی افزود: تاسیس رسانه‌های استانی از دستورات رهبر معظم انقلاب بوده که در استان‌ها ایجاد شود و هم‌اینک ۳۳ شبکه استانی داریم که کارشان پرداختن به فرهنگ مردم هر استان است.
معاون صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما برای اولین بار صدای استاد جهانتاب را از رادیو در سال ۱۳۶۹ با برنامه« آوای هنر» شنیدیم.
وی خاطرنشان‌کرد: احیای گویش سیستانی در مقطعی به فراموش سپرده شده بود که استاد جهانتاب در این زمینه تلاشهای بسیار زیادی کردند.

شهرکی ادامه داد: استاد جهانتاب به احیا و کشف تاریخ فرهنگ مردم سیستان پرداخت ما با صحبت‌های ایشان فهمیدیدم تاریخ این منطقه با تاریخ بین‌النهرین هماهنگی می‌کند.

وی تصریح کرد: از کارهای جالب و جذاب استاد جهانتاب دلبرانه کردن تاریخ مردم سیستان و علاقه‌مند کردن جوانان به این تاریخ بوده است.

محمد جهانتاب تهیه‌کننده و مجری با سابقه صدای سیستان و بلوچستان است که طی ۲۰ سال گذشته با اجرای برنامه‌های محلی این استان به گویش سیستانی جدای از کسب محبوبیت‌ها مردمی توانسته سه بار به عنوان برترین مجری مرد ایران در بخش برنامه‌های مسابقه‌ای رادیو شناخته شود.

در این نشست کتاب حزب توده نوشته میلاد جهانتاب فرزند استاد محمد جهانتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار