خسارت ۲۴۹ میلیارد تومانی سرمابه محصولات زراعی و باغی استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۹ میلیارد تومان خسارت ناشی از سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی استان اصفهان وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال در مجموع ۲۲ هزار هکتار از محصولات زراعی و باغی استان تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفتند.

او با بیان‌اینکه خسارت ناشی از سرمازدگی امسال در دو نویت فروردین و مهر به محصولات زراعی و باغی استان وارد شده است، گفت: در فروردین، محصولات زراعی غلات و کلزا و همچنین محصولات باغی هسته‌دار مانند بادام و زردآلو در ۹ شهرستات تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در مهر نیز خسارت سرما در ۱۲ شهرستان و بطور عمده به محصول ذرت وارد شد.

او تنها راهکار جبران خسارت سرمازدگی را بیمه عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان غرامت بیمه از محل صندوق محصولات کشاورزی به کشاورزان، باغداران و طیورداران استان پرداخت شد.

شیشه‌فروش افزود: امسال با اطلاع‌رسانی گسترده انجام شده به کشاورزان و باغداران استان برای بیمه کردن محصولات خود و مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای، این کار تاکنون ۵۰ درصد محقق شده است.

او، دومین راهکار کمک به کشاورزان خسارت‌دیده از سرما را استمهال وام آن‌ها عنوان کرد و گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد و کسانی که از بانک‌ها وام گرفته و بنا بدلایلی در بازپرداخت آن دچار مشکل شده‌اند طبق مواد تصمیم نامه هیات وزیران و ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، مشمول استمهال وام می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: امسال هم تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استمهال وام کشاورزان و باغداران خسارت‌دیده از سرما ابلاغ و جلسه کارگروه استانی آن تشکیل و مقرر شده است که بانک کشاورزی بطور خاص با همکاری جهاد کشاورزی کارگروه‌هایی در شهرستان‌ها تشکیل شود و مشمولان را طبق ضوابط تصویب نامه هیات وزیران مشخص کند و برای استمهال وام خسارت‌دیدگان برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

او یادآور شد: در سال ۹۷ و ۹۸ در مجموع ۳۶ هزار نفر مشمول استمهال وام شدند که اعتبارات آن بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بود.

مساحت استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار است که حدود ۵ درصد آن یعنی ۵۴۶ هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار