رونمایی ازپوستر همایش شیخ شهید محمد خیابانی

ظهرامروز،آخرین جلسه ستاد هماهنگی روحانی مبارز شیخ شهید محمد خیابانی برگزار و از پوستر همایش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه دراستان در آخرین جلسه هماهنگی ستاد همایش ملی و بین المللی شیخ شهید محمد خیابانی گفت:شیخ محمدخیابانی روحانی بزرگ و از پیشگامان مبارزات آذربایجان بوده که در مقابل استکبار خارجی و استبداد داخلی محکم ایستادگی کرده و در مجلس دوم در کنار شهید مدرس در مقابل اولتیماتوم روس با تمام توان مقاومت کرده است.

او قیام شیخ محمد خیابانی را قیام ضد استبدادی، ضدارتجاعی خواند افزود:یکی از اهدف شیخ شهید محمد خیابانی پیاده کردن قانون اساسی بود.

او با اشاره به تحلیل و بررسی ۶۹ نطق شیخ محمد خیابانی توسط محققین گفت:به هیچ وجه شیخ اندیشه تجزیه طلبی نداشت و یکی از نکات برجسته‌ای که در ایشان وجود داشت ،این است که آذربایجان را جزو لاینفک کشورمان می‌دانست.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مسئول ستاد بزرگداشت شهید خیابانی بابیان این‌که شهید شیخ محمد خیابانی نماینده مردم آذربایجان در دور دوم و چهارم مجلس مشروطه بود تصریح کرد:او را باید مدرس ثانی نام نهاد چرا که در سنگر قانون گذاری خود را وارث خون هزاران شهید انقلاب می‌دانست و با موضع گیری‌های آگاهانه و ضداستبدادی و ضداستعماری،در کنار نمایندگان متعهدی، چون آیت اللّه مدرس به دفاع از مردم ستم دیده ایران پرداخت.

 او با اعلام اینکه همایش بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت،اندیشه در تبریز، شبستر، تهران و قم برگزار خواهد شد اظهار کرد:قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه آینده ۲۲ اسفندماه جهت شرکت در این همایش به تبریز سفر خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه مراسم افتتاح جمعه ۲۲ اسفندماه ۸ صبح در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد گفت:همان روز ساعت ۱۵:۳۰ مراسم اختتامیه در تالار شیح محمود شبستری در شهرستان شبستر برگزار خواهد شد.

ابراهیمی دبیر اجرایی همایش از تاسیس بنیاد فرهنگی تاریخی شیخ شهید محمد خیابانی خبر داد و افزود:ستاد همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی در طول ۸ ماه گذشته فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام دادکه منتج به شکل گیری پدیده فرهنگی خوبی شده و باعث شده شیخ محمد خیابانی مختصر معرفی شود.

نقیب مسئول کمیته علمی همایش هم با اعلام اینکه ۱۱۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است گفت:۶۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است؛ که تعداد ۸ مقاله هم در تبریز، شبستر و تهران ارائه خواهد

باقری نماینده صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در این جلسه از ساخت گزارش و برنامه‌های مختلف از جمله ۳ مستند رادیویی، ضبط و پخش ۲ سخنرانی، میزگرد‌های رادیویی و تلویزیونی، گزارش تولیدی و خبری به مدت ۳۴۰ دقیقه خبر داد گفت:همایش هم پوشش خبری و تلویزونی داده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.