دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد؛

تخصیص غرفه رایگان برای عرضه مستقیم میوه توسط تشکل‌ها/ میوه های شب عید داخلی است

قبادی گفت: ذخایر اقلام اساسی و شب عید به طور کامل انجام شده است و از تشکل‌ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه‌های رایگان دعوت می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در خبر 21 گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گرانی اقلام اساسی تمام تلاش خود را برای تامین بازار شب عید و در ادامه آن ماه رمضان به کار گرفته ایم. از هفته آینده عرضه میوه شب عید آغاز خواهد شد و این عرضه تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ذخایر اقلام اساسی و شب عید به طور کامل انجام شده است و از تشکل ها و باغداران برای عرضه مستقیم میوه و اقلام اساسی در غرفه های رایگان دعوت می کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: تامین بازار میوه و مرکبات بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما اینبار هم طبق تصمیمات این عرضه و مدیریت به وزارت صمت واگذار شده است. امسال تنظیم بازار فقط با میوه های داخلی انجام شد و مانع صادرات میوه نشدیم.

او تاکید کرد: مردم برای خرید مدیریت داشته باشند و با خرید بدون نیاز بازار را با کمبود مواجه نکنند هر چند ذخایر ما کافی است و هیچ کمبودی در هیچ زمینه نداریم. به طور مثال توزیع کالا در قم و استانهای شمالی بهتر از تهران بود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه کالا به وفور است ولی بازهم با گرانی این اقلام مواجهیم، بیان کرد: مشکلات متعددی از جمله نقص توزیع و متاسفانه ورود دلال ها به بازار منجر به این موضوع است هر چند ما تمام تلاش خود را برای عرضه مستقیم کالاها به مردم به کار گرفته ایم.

قبادی به شرایط ویژه کرونایی و عدم برگزاری نمایشگاه ها و فروش های فوق العاده نیز اشاره کرد و گفت: امسال هم مانند سال گذشته فروش فوق العاده و بهاره برگزار نشد اما تشکل های مختلفی اقدام به عرضه اقلام به صورت فوق العاده کرده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تخصیص غرفه رایگان باید باعث ارزانتر شدن خدمات هم شود.مثل تخصیص جایگاه رایگان داخل مترو برای فروش ماسک نباشدکه گرانتر از جاهای دیگه میفروشند.
آخرین اخبار