احیاء ۱۱هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس

استاندار فارس گفت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی فارس امسال احیا شده که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن جنگل‌کاری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه منابع طبیعی این استان گفت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی فارس در سال ۹۹ احیا شده که از این میزان افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن جنگل‌کاری بوده است.

او، درختکاری را یک اقدام پسندیده و ارزشمند دانست و افزود: عرصه منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع جزو میراث ارزشمند ملی است که باید برای حفظ، حراست و توسعه آن‌ها تلاش کرد.

استاندار فارس گفت: در شهر شیراز و ارتفاعات مشرف به این کلانشهر بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی منابع ملی به شهرداری برای توسعه فضای سبز و درختکاری واگذار شده که پیشنهاد می‌شود برای هر شهروند و یا هر خانواده سهمیه‌ای از یک تا ۱۰ درخت را با حفظ مالکیت دولت و شهرداری در نظر گرفته شود.

رحیمی با بیان اینکه نهال‌هایی که برای کاشت در ارتفاعات شیراز در نظر گرفته می‌شود باید متناسب با اقلیم این منطقه باشد، گفت: ارتفاعات شیراز باید پوشیده از جنگل باشد تا برای شهروندان طراوت و آرامش در پی داشته باشد و برای این مهم باید ساز و کار و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

۲۵۰ هکتار از باغ‌های شیراز تملک شد

شهردار شیراز نیز در آیین گفت: باغ‌های این کلان‌شهر در گذشته به پنج گروه تقسیم شده و قانونگذار به شهرداری این اجازه را داده که برای حفظ و نگهداری باغ‌های گروه یک در گروه پنج، تغییرکاربری انجام دهد و از محل درآمد آن باغ‌های گروه یک را تملک و احیا کند.

حیدر اسکندرپور افزود: تاکنون افزون بر ۲۵۰ هکتار از باغ‌های گروه یک به تملک شهرداری شیراز در آمده است.

او ادامه داد: نقصی در روند احیای باغ‌ها در شیراز وجود دارد و آن این است که وقتی آن‌ها توسط شهرداری تملک می‌شود، مشکلاتی در روند نگهداری و احیای آن ایجاد می‌شود در صورتیکه مردم توقع دارند وقتی این باغ‌ها توسط شهرداری تملک می‌شود، بهتر نگهداری شوند.

به گفته اسکندرپور، در سال جاری سه باغ از باغ‌های گروه یک شیراز با وسعت ۱، ۳ و ۱۶ هکتار احیا شده و یا در حال احیاست و تا پایان سال ۹۹ این کار به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار