کارشناس مسئول گلخانه‌های کوار:

۴۶ هزار مترمربع به گلخانه‌های کوار اضافه شده است

مهسا برزویی گفت: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای موجب شده است تا ۴۶هزار مترمربع به سطح زیر کشت گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهسا برزویی کارشناس مسئول گلخانه‌های کوار گفت: به دلیل برخورداری شهرستان از ۳۱۰ روز آفتابی و سالانه کمتر از ۱۵ روز دمای صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، از نظر فنی کوار دارای شرایط مساعد برای کشت گلخانه‌ای بوده و محصولات سبزی وصیفی شهرستان شهرت فرا استانی دارد.

او افزود: این شهرستان در تولید محصول سبزی و صیفی جزو مناطق پیشرو در استان به شمار می‌رود و برنامه‌ریزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بر استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری در منابع آب و خاک متمرکز است.

کارشناس مسئول گلخانه‌های کوار اضافه کرد: لزوم مدیریت منابع آبی، بازاریابی مناسب محصولات گلخانه‌ای و تامین سرمایه مورد نیاز در قالب تسهیلات دولتی از عوامل موثر در موفقیت طرح محسوب می‌شود.

بروزیی با اشاره به اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای موجب افزایش بهره‌وری، تولید محصولات خارج از فصل، ایجاد اشتغال و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، بیان کرد: برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در شهرستان، مکان‌یابی انجام شده و ادامه مراحل در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار