افزایش شمار قربانیان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا دو خانواده دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را داغدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۵۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۱۶۶ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۵ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه روند افزایشی تعداد موارد بستری شده در استان را نگران کننده دانست و بیان کرد: متاسفانه این روند افزایشی تعداد مبتلایان حاکی از بی توجهی مردم به دستور العمل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری کرونا در استان است.

او گفت: از هزار و ۳۰۶ نمونه دریافت شده حدود ۷ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۵ هزار ۱۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: خیز این بیماری طولانی و به کسی رحم نخواهد کرد و همه سنین را با علائم متفاوتی درگیر می‌کند.

دکتر یزدان پناه مهمترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره شیوع این بیماری را پایبندی مردم به دستور العمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی دانست و افزود: شهروندان با عادی انگاری بیماری کرونا ، بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن مصوبات ستاد کرونا سلامت خود و دیگران و همچنین نیرو‌های درمان درگیر این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.