بسته خبرهای ورزشی؛

دعوت ۲ کشتی گیر از استان کرمانشاه به اردوی تیم ملی/راه اندازی لیگ وزنه برداری بانوان ایران

۲ کشتی گیر از استان کرمانشاه به اردوی تیم ملی کشتی بزرگسالان به منظور حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان از ۱۷ لغایت ۲۷ اسفندماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار خواهد شد.

این اردو به سرمربیگری غلامرضا محمدی به منظور حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان است.

رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا ۲۰ لغایت ۲۲ فروردین ماه و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۳ لغایت ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

ارشک محبی در دسته وزنی ۹۲ کیلوگرم و یدالله محبی در دسته وزنی ۱۲۵ کیلوگرم از استان کرمانشاه در ششمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به منظور حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان حضور دارند.

آیا لیگ وزنه برداری بانوان ایران راه اندازی می شود؟

نائب رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: در تلاشیم برای سال ۱۴۰۰ لیگ وزنه برداری بانوان ایران را راه اندازی کنیم.

مریم منظمی در حاشیه دیدار با رئیس و نایب رئیس هیات، مربیان، داوران و بانوان وزنه بردار کرمانشاه گفت: طی این مدت، دختران وزنه بردار ایرانی حرکات روبه جلویی در این رشته داشته اند و می‌شود گفت که پیشرفت‌های مناسبی در این بخش حاصل شده است.

او افزود: علیرغم پیشرفت‌های خوبی که در این مدت داشته ایم، اما می‌طلبد در حوزه وزنه برداری بانوان برنامه ریزی‌های بیشتری داشته باشیم و به بخش آموزش و برگزاری مسابقات توجه بیشتری کنیم، چراکه با توجه به این دو مقوله ورزشکاران ما با آمادگی و تجربه بالاتری در میادین برون مرزی حاضر می‌شوند و خواهند درخشید.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: طی این سال‌ها برای نخستین بار سیده الهام حسینی از ورزشکاران با اخلاق لرستانی توانست اولین مدال بین المللی وزنه برداری بانوان ایران را به خود اختصاص دهد و باتوجه به اینکه استعداد‌های زیادی دراین رشته داریم، می‌توانیم گام‌های روبه جلویی داشته باشیم و چنین رخداد‌هایی را باز هم تکرار کنیم.

او یکی از ضرورت‌های بالا بردن میزان موفقیت وزنه برداری بانوان در ایران را برپایی رقابت‌های لیگ وزنه برداری دانست و گفت: در نظر داریم سال ۱۴۰۰ برای اولین بار لیگ وزنه برداری بانوان را در ایران راه اندازی کنیم.

منظمی به در پیش بودن رقابت‌های مسابقات آسیایی وزنه برداری بانوان هم اشاره کرد و ادامه داد: اواخر فروردین مسابقات آسیایی وزنه برداری بانوان در کشور ازبکستان برگزار می‌شود و مسابقات جهانی جوانان را نیز در پیش داریم.

او گفت: براین اساس، اردو‌های آمادگی دختران وزنه بردار را آغاز کرده ایم و ملی پوشانی را از استان‌های مختلف کشور در این اردو‌ها داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.