۲۰ میلیون واکسن در قالب طرح کواکس به کشور‌های فقیر تحویل داده شد

سازمان جهانی بهداشت در قالب طرح کواکس ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار کشور‌های فقیر قرار داده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سازمان جهانی بهداشت از تحویل ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا در چارچوب طرح کواکس به کشور‌های فقیر خبر داد.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد در قالب طرح کوواکس ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار ۲۰ کشور فقیر دنیا قرار گرفت. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت قرار است هفته آینده نیز ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا به ۳۱ کشور دیگر تحویل داده شود.

به گفته آدهانوم، اولین واکسیناسیون در قالب کواکس از کشور‌های غنا و ساحل عاج آغاز شده است. در حال حاضر ۵۱ کشور دنیا در قالب طرح کواکس واکسن کرونا دریافت کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت با همکاری گروهی از ائتلاف جهانی واکسن موسوم به «گاوی» و ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی همه گیری (CEPI)، طرحی را ارائه کرد تا درباره توزیع عادلانه واکسن کرونا اطمینان حاصل کند. این مکانیسم که با نام «کواکس» شناخته می‌شود طرحی است که به وسیله آن از رسیدن واکسن ویروس کووید-۱۹ به ۹۲ کشور کم‌درآمد در جهان اطمینان حاصل می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به ترغیب کشور‌های متمول می‌پردازد تا سهم خود را در راستای این هدف افزایش دهند. بنا به اعلام این نهاد بین‌المللی، کمیسیون اروپا به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به همراهی نروژ و ایسلند شامل این کشور‌ها می‌شوند. بیش از ۶۰ کشور متمولِ جهان به طرح سازمان جهانی بهداشت در توزیع واکسن ویروس جدید کرونا ملحق شدند تا این واکسن را به کشور‌های فقیر نیز برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار