تلاش کاخ سفید برای برگزاری نخستین نشست خبری بایدن پس از انتقادات فراوان

به دنبال انتقادات فراوان از برگزار نشدن نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد در پی برگزاری این نشست است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به نگرانی‌های خبرنگاران درباره اینکه چرا جو بایدن هنوز یک کنفرانس مطبوعاتی کامل برگزار نکرده است، از برگزاری این کنفرانس در پایان ماه جاری خبر داد.

جو بایدن از سوی رسانه‌های آمریکایی به دلیل آنکه  ۴۵ روز از زمان روی کار آمدنش به عنوان رئیس جمهور آمریکا می‌گذرد و هنوز یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است، مورد انتقاد قرار گرفت.

جن ساکی، در جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: ما مشتاقانه منتظر برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی کامل در هفته‌های آینده، قبل از پایان ماه هستیم و به زودی زمان دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: جو بایدن در این مدت روی موضوعات کاملا متفاوتی متمرکز بود، زیرا او در طول دو بحران تاریخی از جمله  شیوع ویروس کرونا و بیکاری ۱۰ میلیون نفر در آمریکا، پست ریاست جمهوری را به عهده گرفت و بیشتر تمرکز و انرژی او صرف تامین واکسن برای همه آمریکایی‌ها شد.

طبق برآورد رسانه‌ها، بایدن اولین رئیس جمهوری است که پس از ۴۵ روز تصدی مسئولیت تاکنون کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده و در این باره به رکورددار تبدیل شده است. این رکورد قبلا متعلق به جورج دبلیو بوش بود که ۳۴ روز به طول انجامید. رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ هم اولین کنفرانس مطبوعاتی کامل را پس از ۲۷ روز حضور در کاخ سفید، در ۱۶ فوریه ۲۰۱۷ برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار