تظاهرات هزاران الجزایری در شهرهای مختلف

هزاران الجزایری در سالگرد جنبش الحراک به خیابان‌ها آمدند و خواستار برگزاری انتخابات قانونی و زودهنگام و همچنین بخشش معترضان بازداشت شده شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی عربی، هزاران الجزایری در شهر‌های مختلف الجزائر به تبعیت از پایتخت، در اولین جمعه بعد از سالگرد جنبش مردمی الحراک که در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ شروع شده بود، به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات بعد از اعلام قوانین رئیس‌جمهور الجزایر مبنی بر «آرام کردن خیابان» انجام شد. تظاهرکنندگان از پارلمان ملی درخواست انتخابات قانونی و زودهنگام، عفو تظاهرکنندگان دربند و تغییرات بنیادی در حکومت را داشتند.

بعد از استعفای «عبدالعزیر بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۹ و انتخاب جانشین او در ۱۲ دسامبر همان سال، تظاهرات ادامه داشت تا اینکه وضع فوق‌العاده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام شد.

در خلال روز‌های اخیر فعالان جنبش، مردم را دوباره به خیابان‌ها دعوت کردند تا درخواست تغییرات بنیادی در نظام را اعلام کنند.

شایان ذکر است، اعتراض‌های مردمی در الجزایر از فوریه سال ۲۰۱۹ به دنبال اعلام نامزدی رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دور متوالی آغاز شد و این اعتراض‌ها ابعاد وسیعی به خود گرفت. معترضان و مخالفان بوتفلیقه باور داشتند او به دلیل شرایط جسمانی خود توانایی اداره کشور را ندارد و بهتر است از قدرت کناره‌گیری کند و دیگر برای ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار