بازسازی ۳۵ رشته قنات در استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در ۱۱ ماه نخست امسال، طرح مرمت و احیای ۳۵ رشته قنات در استان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در ۱۱ ماه نخست امسال، طرح مرمت و احیای ۳۵ رشته قنات در استان با ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده است.

وی افزود: ۲۷ رشته قنات از محل اعتبارات ملی و به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هشت رشته نیز از محل اعتبارات استانی با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان بازسازی و نوسازی شده است.

خمسه اضافه کرد: از ۳۵ رشته قنات بازسازی و نوسازی شده در کل استان، ۱۰ رشته قنات در شهرستان قزوین، سه رشته قنات در شهرستان آبیک، چهار رشته قنات در شهرستان تاکستان، ۱۳ رشته قنات در شهرستان بویین زهرا، سه رشته قنات در شهرستان آوج و ۲ رشته قنات در شهرستان البرز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت قنوات در تامین آب اراضی کشاورزی، بیان داشت: حفظ و نگهداری قنوات به عنوان یک میراث فرهنگی-مهندسی کهن، از اهمیت خاصی برخوردار بوده، از این رو طرح بهسازی و نوسازی قنوات همواره یکی از طرح‌های مهم در بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان است و هرساله متناسب با حجم اعتبارات تخصیصی تعدادی از قنوات استان لایروبی، مرمت و احیا می‌شوند.

در هشت سال گذشته  ۲۶۱ رشته قنات در استان قزوین بازسازی و نوسازی شده است. ‌

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار