ضرورت مدیریت در مصرف آب:

ذخیره سد اکباتان همدان به ۱۳ میلیون مترمکعب رسید

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ذخیره سد اکباتان همدان به ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده و مدیریت مصرف آب همچنان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا نیکداد,معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: از ابتدای سال مصرف آب در سد اکباتان افزایش ۲۰ درصدی داشت که شیوع بیماری کرونا در این افزایش مصرف بی‌تاثیر نبود.

او با تاکید بر اینکه مردم برای مدیریت مصرف آب، خانه تکانی و شستشو را به روز‌های آخر سال موکول نکنند، تأکید کرد: مشترکان در روز‌های پایانی سال رعایت الگوی مصرف را در برنامه داشته باشند تا مشکلی در تامین و توزیع آب نداشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تولید آب همدان از سد اکباتان است و مابقی از چاه‌ها و رودخانه عباس آباد تامین می‌شود.

نیکداد افزود: با توجه به کاهش بارندگی پاییز و زمستان امسال، وضعیت منابع سد خوب نیست به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد ۱۸ میلیون مترمکعب بود، اما اکنون ۱۳ میلیون متر مکعب آب دارد.

او با تاکید بر اینکه کمبود آب خطرناک است تصریح کرد: اگر در روز‌های باقی مانده از سال و بهار ۱۴۰۰ بارندگی نباشد، بحران خواهیم داشت که امیدواریم عنایت خداوند شامل حال ما شود و بهار پربارشی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در زمان کاهش بارش تنها راه مدیریت مصرف است، گفت: درخواست ما از مردم این است که با توجه به وجود بیماری کرونا و خانه تکانی در مصارف آب مدیریت کنند .

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.