افزایش تقاضا برای فرزندخواندگی

تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده‌های ایرانی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حبیب الله مسعودی فرید معاون سازمان بهزیستی کشور در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ساری با بیان اینکه تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده‌های ایرانی در داخل و خارج کشور حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: یک هزار و ۷۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پارسال پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌ها واگذار شد.

او افزود: حدود ۱۰ هزار کودک یک روزه تا ۱۸ ساله در مراکز شبانه روزی وابسته به این سازمان حضور دارند.

مسعودی فرید با بیان اینکه ۷۰ درصد خانواده‌ها به دنبال سرپرستی نوزادان و کودکان زیر پنج سال هستند، ادامه داد: امکان فرزندخواندگی برای کودکان بی سرپرست تا سن ۱۶ سالگی فراهم است و این واگذاری‌ها در صورت داشتن شرایط قانونی بدون توجه به محل سکونت استانی به متقاضیان داده می‌شود.

معاون بهزیستی کشور گفت: بهزیستی با هدف فراهم کردن تجربه زندگی خانوادگی مراکز نگهداری شبانه روزی را افزایش داده است و هم اکنون در هر مرکز نگهداری شبانه روزی به طور میانگین ۱۲ کودک نگهداری می‌شوند تا بتوانند زندگی شبه خانواده را تجربه کنند.

معلولان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی قرار می‌گیرند

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: سرپرست خانوار بر اساس توافق با صندوق بیمه روستایی و عشایری، معلولانی که در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند زیر پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید افزود: دولت در سال اول اجرای این طرح حق بیمه تمام افراد تحت پوشش را پرداخت می‌کند و برای سال‌های بعد ۱۰ درصد از حق بیمه از سوی سازمان بهزیستی و بقیه توسط بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.