راه اندازی ۲۵ مرکز افق در بقاع متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:امسال ۲۵ مرکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امام زادگان استان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ۲۵ مرکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان در سال جاری راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده استفاده بهینه از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و موقوفات را از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز در بقاع متبرکه شاخص استان عنوان کرد و گفت: پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز‌های فرهنگی در قالب خدمات اجتماعی و بازنمایی کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی امامزادگان اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است.


بیشتر بخوانید


او افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان من جمله امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، ایوب پیغمبر، علی بن زید درصوفیان، سیدجعفر شهرستان فاروج، امامزاده غیبی، امامزاده حمزه رضا (ع) در شهر زیارت و امامزاده شیخ مقدم روستای الله آباد در بخش مرکزی شیروان از جمله این مراکز است.

حجت الاسلام آسوده افزود: مراکز افق با حضور خودجوش مردم و با مدیریت روحانی مسجد اداره می‌شود و هزینه‌های صورت گرفته در آن با کمک خیران و منابع موقوفاتی تامین می‌شود که تاکنون توسط گروه‌های جهادی زیرمجموعه این مراکز سه پروژه تعمیر منزل، یک طرح اشتغالزایی و کمک به نیازمندان شهرستان صورت گرفته است.

خراسان شمالی ۱۶۸ بقعه متبرکه، پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۸۶۵ رقبه دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.