رئیس کمیته فنی واترپلو: لیگ برتر نمره قبولی می‌گیرد

رئیس کمیته فنی واترپلو درباره برگزاری لیگ برتر این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

علی محب رئیس کمیته فنی واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: سی و دومین دوره‌ لیگ برتر واترپلو از ۱۰ اسفند ماه به میزبانی تهران آغاز شد. این دوره  از مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا و اولویت داشتن سلامتی ورزشکاران به صورت فشرده و به مدت یک هفته به میزبانی تهران برگزار شد. لیگ برتر واترپلو طبق شیوه نامه‌های بهداشتی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد و هیچ مشکلی در حین برگزاری مسابقات به وجود نیامد.

او در ادامه گفت: حدود یک سال رشته واترپلو به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و ورزشکاران در آب تمرین نداشتند. کیفیت رقابت‌ها با توجه به این وقفه طولانی قابل قبول بود و نمره قبولی می گیرد. برخی از ورزشکاران این رشته ورزشی توانستند در استخر‌های خصوصی و روباز تمرین کنند که تعداد آن‌ها محدود بود. مسابقات با وجود ویروس کرونا به بهترین شکل ممکن و بدون بیماری برگزار شد.  

رئیس کمیته فنی واترپلو اظهار کرد: اختتامیه لیگ برتر جمعه ۱۵ اسفند ماه بود و تیم دانشگاه آزاد در جایگاه نخست قرار گرفت. تمام فکر و ذهن فدراسیون حفظ سلامتی ورزشکاران، داوران و کادر اجرایی بود. تست‌های گرفته شده کرونا منفی بود که اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود.  

چند تیم به علت کرونا در لیگ برتر واترپلو حضور پیدا نکردند

محب عنوان کرد: تیم واترپلوی نفت امیدیه استخری برای تمرین نداشت و با وجود این شرایط در لیگ برتر حاضر شد. باید از تیم نفت امیدیه به خاطر حضورش در لیگ برتر با وجود شرایط سخت و متفاوت تشکر کرد. ۴ تیم تهرانی هم تمرینات محدودی در آب پشت سر گذاشتند. تا این لحظه هیچ کدام از ورزشکاران لیگ برتری به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

او گفت: به علت کرونا چند تیم مهم و خوب در لیگ برتر حضور پیدا نکردند. تیم‌های سایپا، پرسپولیس،  نفت و گاز گچساران تیم‌های غایب  این دوره از لیگ برتر بودند. تیم سایپا و نفت و گاز گچساران از تیم‌های خوب و  با سابقه در واترپلو بودند که به علت کرونا اعلام کردند در این دوره از مسابقات شرکت نمی‌کنند.

او درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت یک سال هنوز حقوق و دستمزد ورزشکاران را پرداخت نکرده است. فدراسیون شنا، شیرجه و و اترپلو رایزنی‌های لازم را با باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل جدید این باشگاه انجام داده است. البته این باشگاه قول‌هایی برای پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنانش داده، اما هنوز عملی نشده است.

محب درباره اردوی تیم ملی واترپلو عنوان کرد: چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو به ایران آمده است و مسابقات لیگ برتر را از نزدیک تماشا کرد. تمرینات تیم ملی از امروز زیر نظر چیریچ و رضایی مربی تیم ملی در تهران آغاز خواهد شد.   هدف تیم ملی حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ است. البته در ادامه باید دید که شرایط کرونا چطور پیش می‌روند. چه اعزام به مسابقه داشته و چه نداشته باشیم، تیم ملی تمرینات خود را پر قدرت ادامه خواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار