ثبت روز داشته­‌های کرمانشاه در تقویم اختصاصی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : روز داشته­‌های کرمانشاه که مربوط به مفاخر، مکان و حوزه میراث ناملموس است در تقویمی اختصاصی ثبت می‌شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی عبدالملکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : سه پروژه مهم با عنوان‌های شهریاران فرهنگ، جشنواره بزرگ شهروندان کوچک و ساخت عروسک شمامه در راستای فرهنگ‌سازی زندگی شهروندی در بین کودکان در حال برگزاری داریم.

او گفت : در جشنواره شهریاران فرهنگ که با حضور ۹۵۰ نفر برگزار خواهد شد، هر کسی با هر استعداد و توانایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

برنامه دیگری که در این حوزه در حال اجرا است ساخت عروسک شیرین و شمامه است که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در خصوص آن افزود: در این برنامه عروسک شیرین رفتار‌های خلاف فرهنگ اجتماعی را به عروسک شمامه تذکر خواهد داد و این برنامه با توجه مخاطبان خود در بستر فضای شبکه شاد منتشر خواهد شد.

او در تشریح برنامه «بزرگ شهروندان کوچک»، افزود: این جشنواره در ۶ سر فصل همچون انشاء، نقاشی، ساخت کاردستی و ایجاد فضای سبز خانگی برنامه‌ریزی شده و تاکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اثر در این حوزه برای ما ارسال شده و با توجه استقبال علاقه‌مندان این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

عبدالمالکی ادامه داد: با توجه به بازخورد این برنامه، کرمانشاه پایلوت این برنامه در کشور شده و در شهر‌های دیگر نیز با الگوبرداری از کرمانشاه انجام خواهد شد.

معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر ایجاد هویت مکانی کرمانشاه گفت: ارتقای حس تعلق خاطر به کرمانشاه و ایجاد هویت مکانی محور فعالیت‌های دیگر این معاونت است و در این راستا برنامه‌ریزی منسجم و گسترده برای آن طراحی شده است.

او افزود: برای ۳۶۵ روز سال ۳۶۵ مفاخر بزرگ که شامل سرمایه مکانی، میراث ناملموس و مفاخر انسانی می‌شوند تقویمی اختصاصی در نظر گرفته‌ایم که به زودی منتشر و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ طی روز‌های اخیر برنامه‌های برای معرفی این روز‌ها انجام خواهد شد.

عبدالمالکی ادامه داد: برنامه دیگر در این راستا طراحی و نصب پلاک مفاخر است و در این برنامه در ۹ حوزه خانه نور، خانه قهرمان، خانه قرانی، خانه مفاخر، خانه حسینی، خانه فاطمی، خانه شهید، خانه عالم و خانه جوانمرد مشاهیر شهر شناسایی شده و در سردرب منازل این عزیزان پلاکی نصب خواهد شد.

او از افتتاح طرح پارک مشاور در بهار ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سردیس‌های مشاهیر ادبی این پارک طراحی و ساخته شده و در این پارک نصب خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار