عمران خان با کسب رای اعتماد مجدد، مخالفان دولت را به چالش کشید

نخست وزیر پاکستان با کسب رای اعتماد پارلمان این کشور، پیروزی اپوزیسیون در انتخابات سنا را به چالش کشید.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر پاکستان بار دیگر موفق شد رای اعتماد نمایندگان پارلمان این کشور را کسب کند.

عمران خان امروز شنبه در جلسه پارلمان پاکستان با کسب ۱۷۸ رای موافق در برابر ۱۷۲ رای مخالف توانست بار دیگر رای اعتماد نمایندگان این کشور را از آن خود کند و نتیجه انتخابات اخیر سنا را زیر سوال ببرد.

نخست وزیر پاکستان در حالی رای اعتماد نمایندگان پارلمان را جلب کرد، که نشست امروز پارلمان از سوی مخالفان بایکوت شده بود. عمران خان پیشتر هشدار داده بود در صورتیکه نمایندگان پارلمان به وی رای اعتماد ندهند بر کرسی مخالفان تیکه خواهد زد. وی دومین فرد در تاریخ پاکستان است که درخواست رای اعتماد داوطلبانه را مطرح کرد. نخست وزیر پاکستان پیشتر در نامه‌ای به هم حزبی‌های خود آن‌ها را به شرکت در جلسه رای اعتماد پارلمان در راستای دستورالعمل‌های حزبی ملزم کرده بود.

تحولات پیرامون نتایج انتخابات اخیر مجلس سنای پاکستان و اعتراض دولت به کسب آرای مشکوک توسط نامزد‌های اپوزیسیون، صحنه‌ای دیگر از رویارویی حزب حاکم و جناح مخالف را بوجود آورد و عمران‌خان تصمیم گرفت برای غلبه بر جبهه مخالفان، در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس پاکستان شرکت کند.

نخست وزیر پاکستان در واکنش به پیروزی نامزد مشترک اپوزیسیون در برابر نامزد حزب حاکم برای کسب کرسی مجلس سنا از حوزه پایتخت، ائتلاف جناح مخالف موسوم به "جنبش دموکراتیک پاکستان" را به خرید آراء از برخی از نمایندگان حزب حاکم و فساد مالی متهم کرد. عمران خان پیشتر اعلام کرد در جلسه ویژه مجلس ملی با حضور تمامی نمایندگان حزب حاکم و احزاب مؤتلفه با دولت شرکت می‌کند و با کسب رای اعتماد از نمایندگان، اپوزیسیون را به چالش بکشاند و ثابت می‌کند که جناح مخالف دست به تقلب انتخاباتی زده است.

براساس قانون اساسی پاکستان، دولت و یا شخص نخست وزیر برای رای اعتماد از مجلس ملی که تعداد کرسی نمایندگان آن ۳۴۲ نفر است، باید ۱۷۲ رای موافق کسب کند. تعداد نمایندگان حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و سایر احزاب متحد در مجموع ۱۸۰ کرسی و تعداد کرسی‌های نمایندگان جناح مخالف ۱۶۰ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار