افزوده شدن قابلیت Navigation به گوگل مپ در ایران

سرویس مسیریابی گوگل مپ از حالت مسدود برای کاربران ایرانی درآمد و هم اکنون افراد امکان دسترسی به این قابلیت را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل مپ یکی از محصولات شرکت گوگل است که برای کمک به کاربران برای نقشه خوانی ساخته شده است. در این برنامه نقشه کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی از طریق GPS و همینطور گزارش وضعیت ترافیکی خیابان‌ها به کاربران نمایش داده می‌شود.

گوگل مپ در سال ۲۰۰۸ برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS فعال شد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان پر استفاده‌ترین برنامه توسط کاربران تلفن‌های هوشمند معرفی شد. این برنامه به صورت پیش فرض در تلفن‌های اندرویدی نصب است و کاربران iOS هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


سرویس مسیریابی گوگل مپ در ایران

یکی از قابلیت‌هایی که از ابتدای ساخت گوگل مپ در کشور‌های خارجی در دسترس کاربران بود، قابلیت Navigation یا سرویس مسیریابی است که در سال‌های اخیر به روز رسانی‌های بسیاری را دریافت کرد، این سرویس، اما در ایران چند روزی است که فعال شده و کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

افزوده شدن قابلیت Navigation به گوگل مپ در ایران

تا پیش از فعال شدن این سرویس، کاربران ایرانی فقط امکان نمایش دورنمای مسیر به مقصد را داشتند و با فعال شدن این قابلیت می‌توانند از پیمایش مسیر و استفاده از گزینه‌های راهنما هنگام حرکت نیز استفاده کنند. برخی اخبار حاکی از این است که این سرویس هنوز در تلفن‌هایی با سیتم عامل iOS فعال نشده است.

افزوده شدن قابلیت Navigation به گوگل مپ در ایران

کاربران برای استفاده از این سرویس کافی است ضمن روشن بودن GPS دستگاهشان، یک مکان یا نقطه‌ی دلخواه را روی نقشه مشخص کنند و از گزینه‌های پایین صفحه «شروع» (Start) را لمس کنند.

گفتنی است، شرکت گوگل در ماه‌های گذشته به روزرسانی و تغییرات زیادی را روی گوگل مپ اعمال کرده است.

افزوده شدن قابلیت Navigation به گوگل مپ در ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار