رئیس سازمان بورس خبر داد؛

احضار مدیران بورس به قوه قضاییه صحت ندارد

دهقان دهنوی خبر بازداشت مدیران سابق سازمان بورس را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس درباره احضار برخی مدیران سابق بورس به قوه قضاییه گفت: این خبر صحت ندارد.

وی افزود:هدف تصمیمی که درباره تغییر دامنه نوسان گرفته شد برای ایجاد آرامش در بازار سرمایه بود.

دهقان دهنوی بیان کرد:۲۰۰هزار تومان سود سهام عدالت به حساب آن دسته از سهامدارانی واریز می شود که تمامی سهم خود را نگهداری کرده باشند.

رییس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که برخی مدیران سابق بورس به قوه قضاییه احضار شده اند گفت:این خبر صحت ندارد.

دهقان درباره تصمیمات اخیر در بازار سرمایه گفت: تصمیمی که درباره دامنه نوسان گرفتیم هدف ایجاد فضای آرامش بود. برای نقدشوندگی ابزار‌های دیگری را مانند انتشار اوراق تبعی، انتشار سهام خزانه و تقویت بازار گردان‌ها است که آن‌ها را تقویت می‌کنیم. متناسب با دامنه نوسان تصمیمات لازم گرفته خواهد شد

او درباره سود سهام عدالت گفت: سهام یکی از وثیقه‌های قابل پذیرش سیستم بانکی است باید زیرساخت لازم را داشته باشد البته زیرساخت درشرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده و برای سایر سهام‌ها هم توسعه می‌دهیم.

دهنوی تصریح کرد: ٢٠٠هزار تومان مربوط به سال ٩٨شرکت‌ها بوده است و در سال ٩٩ سوداوری شرکت‌ها بیشتر شده و این ٢٠٠هزار تومان سود تقسیمی شرکت هاست.

دهنوی اضافه کرد: زمان پرداخت سود تا پایان امسال است و چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، وزارت اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار